Prăbuşirea, joi după amiază, a unui elicopter al Forţelor Aeriene în timpul unei misiuni a avut ca rezultat tagic moartea a doi militari şi rănirea altor trei. Este al treilea acccident grav produs cu acest tip de elicopter militar IAR 330 care produce victime. Alte două prăbuşiri s-au înregistrat în 201 şI 2007 în timpul unor zboruri de instrucţie.
Elicopterul IAR 330 este produs la Ghimbav încă din anul 1974 sub licenţă Puma şi după revoluţie a intrat într-un program de modernizare concentrat pe îmbunătăţirea performanţelor de navigaţie, inclsuiv pe timp de noapte. Acest program prin care au trecut elicopterele s-a derulat în colaborare cu firma israeliana Elbit, rezultând aparatul IAR 330 Socat. Sunt în dotare 23 de aparate IAR Socat din care trei s-au prăbuşit, incluzând şi accidentul de joi.
Surse din mediul militar au afirmat că au apărut incidente înregistrate ca erori umane dar cu rădăcini în sistemul de navigaţie.
Acest nou accident relevă că devine urgentă înnoirea flotei de elicoptere militare. În acest sens, surse diplomatice informează că în recenta vizită la Paris a premierului Ponta a fost atins şi acest subiect care poate să dea consistenţă perteneriatului strategic româno-francez în domeniul industriei de apărare. Eurocopter are în România o societate mixtă, la Braşov-Ghimbav, care poate dezvolta un program de dotare cu elicoptere a Forţelor Aeriene cât şi pentru utilizări civile.