Cîteva bilete pariate în timpul Campionatului European de fotbal au fost suficiente pentru ca un constăţean să ajungă la un “război” al petiţiilor, pentru a-şi primi cîştigul. Susţine că are argumente solide în revendicarea “potului”.
Cîteva bilete pariate în timpul Campionatului European de fotbal au fost suficiente pentru ca un constăţean să ajungă la un “război” al petiţiilor, pentru a-şi primi cîştigul. Susţine că are argumente solide în revendicarea “potului”. Neînţelegerea a apărut ca urmare a unor posibile erori în oferta firmei de pariuri sportive. Reprezentanţii firmei spun însă că totul e legat de modul de interpretare personal al pariului.
Mihai Mate nu se declară un “împătimit” al banilor jucaţi la
pariuri şi spune că este doar un mod de a se distra. O dată ce a constatat că
poturile jucate sînt valabile, a mers să îşi ceară premiul. A aflat însă cu
surprindere că biletele sale nu erau declarate cîştigătoare.
Era un client oarecum fidel al casei de pariuri “Wettpunkt” şi prima oară şi-a încercat norocul la 5 şi la 6 iunie, cînd s-a aflat în trecere prin zonă şi a văzut o ofertă specială pe perioada Campionatului European de fotbal. “Avem trei tabele, unul pentru cea mai bună echipă din grupă, altul pentru cea mai slabă echipă din grupă şi ultimul pentru cele mai multe goluri marcate în grupe. Am găsit o variantă de cîştig dacă aş juca pe fiecare grupă a campionatului. Oricum ar fi fost, eram în cîştig. Nu s-au gîndit că cineva ar putea găsi această variantă, pe patru bilete diferite, să pună cîte o echipă diferită”, explică Mihai Mate.
CIUDĂŢENII. Dacă la alte pagini din oferta specială apăreau două
erate, pe pagina de pe care acesta a jucat nu apărea nici o astfel de corectură.
El spune că i-a avertizat pe operatori că sînt unele erori în ofertă, dar abia
a doua zi a fost modificată. Chiar şi aşa a mai apărut o scăpare, pentru că
erata era valabilă doar pentru “cea mai slabă echipă”. Mihai Mate a continuat să
parieze pe timpul Campionatului European de fotbal şi la data de 19 iunie a
jucat patru bilete, trei de cîte 10 lei şi unul de 50 de lei pentru “cîte
goluri se marchează în finală”, aşa cum apărea în oferta casei de pariuri “Wettpunkt”
din Constanţa. Mihai Mate susţine că a cerut operatorului în două rînduri să
verifice la sediul din Bucureşti dacă oferta este corectă. A auzit prin telefon
o voce feminină care ar fi confirmat că, dacă aşa apare în ofertă, nu există
loc de îndoială. “La 29 iunie s-a jucat finala de Campionat European de fotbal,
care s-a încheiat cu 1-0 pentru Spania şi consider că sînt îndeplinite condiţiile
de a fi declarat cîştigător. S-a marcat un gol. M-am dus cu cele patru bilete şi
mi-au spus că nu sînt cîştigătoare biletele, pentru că s-a tipărit greşit
oferta.” Reprezentanţii casei de pariuri i-ar fi spus că ar fi vrut să scrie
altceva în ofertă, fapt ce ar fi schimbat miza.
ATENŢIA. Încă de
la primele bilete jucate, pe lîngă faptul că a insistat verificarea corectitudinii
ofertelor, Mihai Mate s-a adresat şi Oficiului pentru Protecţia Consumatorului
Constanţa. Prin cele două petiţii, el a cerut să i se facă dreptate, pentru a
intra în posesia cîştigului de 3.700 de lei pe primele bilete şi de 8.000 de
lei pe al doilea pariu. În plus, el a reclamat şi faptul că pe primele bilete
nu era asigurată traducerea în limba română. Mihai Mate susţine că inspectorul
care a făcut verificarea i-a transmis că reclamaţia sa referitoare la conţinutul
ofertei nu se confirmă. Firma a fost însă amendată cu 3.000 de lei pentru lipsa
traducerii. Pentru cea de-a doua reclamaţie încă mai aşteaptă un răspuns al
inspectorilor. Mihai Mate a vorbit şi cu reprezentanţii casei de pariuri de la
Bucureşti. Nu a primit nici un răspuns. A depus plîngere la Parchetul de pe lîngă
Judecătoria Constanţa, pentru “înşelăciune”, ulterior plîngerea sa a fost
înaintată poliţiştilor. Este hotărît să meargă pînă în instanţă, întrucît
regulile de pariere îl îndreptăţesc să îşi revendice cîştigul.
EXPLICAŢII. Reprezentantul casei de pariuri “Wettpunkt” din Constanţa pune totul pe seama interpretărilor făcute de cel care a pariat. “Clientul respectiv a interpretat greşit pariul, ulterior i-am zis că a înţeles greşit, i-am spus că i se returnează miza pentru a-şi reface pariul , dînsul a zis că vine şi nu a mai venit. A aşteptat să se termine campionatul ca să spună că biletele sînt cîştigătoare. Pariul era pentru cea mai bună/slabă echipă din faza grupelor, el s-a referit pe fiecare grupă şi cîştigat ceva, 13 milioane. Erau cotele foarte bune, nimeni nu oferă siguranţa la cîştig. Dacă într-o grupă patru echipe aveau cote începînd de la 5, orice echipă ai fi luat, dacă puneai cîte o sumă, ar fi cîştigat. Trebuia luat din totalul echipelor, nu pe fiecare grupă”, a declarat Nicu Toader, şeful punctului de lucru. El spune că părerile pot fi împărţite în modul de interpretare a pariului şi că nu au mai existat pînă în prezent astfel de reclamaţii din partea clienţilor. “În orice domeniu, dacă ne legăm de chichiţe şi facem din ţînţar armăsar, sînt păreri şi păreri, pentru noi nu s-a mai întîmplat, sîntem de opt ani în România şi de 35 de ani în Austria. Nu are dreptate”, a mai spus Toader.