O porţiune de aproape 20 de kilometri din Drumul European 79 este lăsată de izbelişte de autorităţi de mai bine de patru ani. Şoferii sunt de-a dreptul revoltaţi de starea jalnică a drumului şi spun că vor da statul în judecată pentru toate pagubele produse la maşini.
Şoferii care traversează drumul european 79, de la Târgu-Jiu la Bumbeşti-Jiu trebuie să aibă nervi de oţel. Nu există o porţiune măcar de câţiva metri pe care să nu găseşti gropi. “E jalnic, ne rupem maşina în două. Fac naveta de la Târgu-Jiu la Sadu şi din două în două săptămâni ajung cu maşina în service. Am luat toate chitanţele şi vreau să dau în judecată statul”, a povestit un şofer revoltat.
Norocoşi sunt cei care scapă cu maşinile întregi, după ce traversează porţiunea de 20 de kilometri. “Este cel mai prost drum din ţară. Am mers, slavă Domnului, şi pe alte drumuri. Niciunul nu arată în felul acesta. Nu mai plătim rovinieta, pentru ce statul ne încasează banii? Plătim taxe peste taxe, ne amendează dacă nu plătim taxele de drum, iar ei ce fac? Nimic! Ne lasă să ne rupem maşinile pe drumurile astea. Şi cine plăteşte? Tot noi ca fraierii!”, susţine un alt şofer.
Toţi ştiu că dacă parcurg drumul de la Târgu-Jiu la Bumbeşti-Jiu există riscul de a-şi defecta maşina, dar spun că este singura cale de a ajunge la Timişoara sau la Craiova. Pentru pagubele produse, şoferii vor să dea statul în judecată.
Ungurii au luat banii şi duşi au fost
Lucrările la acest tonson de drum trebuiau să înceapă în 2007 şi finalizate doi ani mai târziu. De atunci au trecut patru ani şi drumul a rămas în aceeaşi stare jalnică. Drumul trebuia făcut de o firmă din Ungaria, VEGYEPSZER ZRT Budapesta care a cîştigat licitaţia pentru 28 de milioane de euro. A încasat 4 milioane de euro, nu au făcut nimic la drum şi duşi au fost. Acum autorităţile se chinuie să rezilieze contractul.
Subprefectul de Gorj, Marcel Romanescu, a declarat că ultimele discuţii avute la Ministerul Transporurilor sunt pentru rezilierea contractului cu ungurii. “Chiar în urmă cu trei săptămâni am discutat cu ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, şi mi-a promis că va rezilia contractul, astfel încât în primăvară să ne apucam de drum”, a declarat subprefectul de Gorj.
Despre rezilierea contractului cu ungurii se discută încă din 2009, iar acest lucru nu s-a întâmplat nici până astăzi. Motivul pentru care nu s-a întîmplat acest lucru a fost spus de fostul ministru al transporturilor, Radu Berceanu: cei care au încheiat contractul au uitat să prevadă clauză de reziliere în caz de nerealizare a lucrării.