Luptele interactive şi căştile pentru realitate virtuală au monopolizat timp de trei zile târgul industriei de gaming - Electronic Entertainment Expo 2015 (E3) din Los Angeles, unde s-a făcut remarcată şi o explozie de jocuri alternative şi independente, relatează joi EFE.
Realitatea virtuală şi jocurile de acţiune au fost adevăraţii protagonişti ai târgului unde anii trecuţi marile companii ale sectorului au lăsat prea puţin loc jocurilor alternative şi independente. Anul acesta există însă o explozie a jocurilor 'indie'. Micii producători sunt capabili să creeze produse unice şi artistice, a declarat Chad Moldenhauer, creatorul 'Cuphead' - una din senzaţiile jocurilor alternative la actualul târg E3.
Este vorba de un joc video inspirat din estetica desenelor animate din anii 30, pictate de mână. Conceput cu multă dragoste şi dedicaţie jocul îi aruncă pe concurenţi într-o cursă nebună pentru a strânge bani cu care să plătească o datorie diavolului.
"Va exista întotdeauna un interes pentru jocurile cu buget mare, dar există o cerere în creştere pentru jocurile variate care vor începe să fie disponibile prin distribuţie digitală", a declarat producătorul studioului canadian Panache Digital Games, JF Boivin. Distribuţia digitală, instrument al dezvoltării şi noile surse de finanţare, precum sistemul de 'crowdfunding' contribuie la "democratizarea" producţiei de jocuri video şi la afluxul ideilor libere şi originale.
Boivin lucrează împreună cu Patrice Désilets, creatorul jocului 'Assassin's Creed', la noul joc 'Ancestors: The Humankind Odissey', o aventură care va străbate mai multe momente cheie ale omenirii începând cu primii strămoşi ai omului. Având în vedere că studioul este mic iar resursele limitate s-a optat pentru politica paşilor mici iar aventura se va publica pe capitole.
Potrivit fondatoarei Festivalului Internaţional al Jocurilor Independente Indiecade, Stephanie Barish, industria s-a schimbat şi a înţeles că oamenilor le plac jocurile diverse, mai scurte şi mai artistice. 'No Man's Sky', 'Everybody's Gone to the Rapture', 'Firewatch', 'Below', 'Cuphead', 'Ashen' sau 'Beyond Eyes', care vor face parte din cataloagele Xbox One şi PlayStation 4, sunt o bună dovadă în acest sens.
Indiecade, un paradis obligatoriu pentru vizitatorul care vrea să fie surprins, prezintă anul acesta la E3, 45 de titluri care merg de la explorarea împărtăşită a universului graţie realităţii virtuale a cărţilor transformate în jocuri şi până la proiecte grafice care ne fac să ne gândim la relaţiile şi la deciziile noastre.
În 'Wattam' nu există reguli: este o lume deschisă şi colorată în care poţi construi case naive sau interacţiona cu obiecte însufleţite precum perna, o ceaşcă isterică cu cafeau sau cu o bucată de sushi. Creatorii săi de la studioul Funomena asigură că jocul video se doreşte echivalentul unor jucării scoase din sertar cărora li se dau nume, chip şi viaţă.
În 'Sunset', obiectivul este explorarea limitată în care jucătorul intră în pielea unei menajere surprinsă în apartamentul unui bogătaş în timpul unei lovituri de stat din anii '70. În timp ce la 'Tripad' ecranul dispare fiind format din trei panouri electronice pline de butoane. Cu ajutorul acestora jucătorii vor încerca să prindă lumina care se mişcă rapid de la un panou la altul.
O carte virtuală bazată pe universul din 'Alice în Ţara Minunilor' este mijlocul prin care jucătorul din 'Curioser and Curioser' interacţionează cu ecranul jocului video. Nu este vorba de o carte oarecare: în afară de faptul că are desene uimitoare este şi plină de senzori şi butoane interconectate la o platformă hardware liberă.
Stephanie Barish a reamintit că realitatea virtuală din "Oculus Rift" a ajuns în urmă cu trei ani la târgul E3 prin intermediul Indiecade iar inovaţiile care vor fi prezente la viitoarele expoziţii vor lua naştere tocmai din proiectele independente pe care le promovează târgul E3 care se încheie joi la Los Angeles.