x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Observator Enel, cu 3 milioane de consumatori, termină anul 2021 cu un minus operaţional de 43 mil. euro

Enel, cu 3 milioane de consumatori, termină anul 2021 cu un minus operaţional de 43 mil. euro

21 Mar 2022   •   09:20
Enel, cu 3 milioane de consumatori, termină anul 2021 cu un minus operaţional de 43 mil. euro

Italienii de la Enel, care au pe plan local un portofoliu format din 3 milioane de consumatori de energie, au avut în ultimul trimestru de anul trecut un EBITDA negativ de 102 milioane de euro strict pe zona de furnizare, acesta fiind impactul schemei de compensare şi plafonare a facturilor.

Datele din raportul global publicat de Enel la finalul săptămânii trecute arată că în România veniturile consolidate au ajuns la 1,6 miliarde de euro, cu 15% mai mari faţă de cele înregistrate în 2020, în contextul în care preţul mediu spot al energiei a fost de 114,7 euro pe MWh, de 3,3 ori mai mult faţă de media din 2020.

Scumpirea masivă a energiei şi sche­ma de sprijin aplicată de statul român în perioada noiembrie 2020-martie 2021 au deteriorat însă semni­ficativ poziţia financiară a companiei.

Astfel, companiile Enel din România au avut un EBITDA consolidat de 140 de milioane de euro, în scădere abruptă faţă de nivelul de 308 milioane de euro din 2021. Pe zona de distribuţie, EBITDA a fost de 88 de milioane de euro, în scădere faţă de nivelul de 135 de milioane de euro din 2020, dar zona de furnizare a intrat pe pierderi. La finalul anului trecut, EBITDA din acest segment a fost de -43 de milioane de euro, faţă de nivelul de 82 de milioane de euro din 2020. Potrivit unor surse, pierderile au fost acumulate în ultimul trimestru al anului, când pe partea de furnizare a energiei companiile din grupul Enel din România au raportat un EBITDA negativ de peste 100 de milioane de euro.

Situaţia în care se găseşte partea de furnizare de energie, care practic a sponsorizat toată schema de compensare şi plafonare aplicată de statul român pentru protecţia consumatorilor în perioada noiembrie 2021 - martie 2022 este dezastruoasă şi diametral opusă faţă de profiturile istorice adunate de producătorii de stat de energie. De exemplu, grupul Electrica termina primele nouă luni ale anului trecut cu un profit de circa 72 de milioane de lei, o umbră faţă de câştigul de 396 de milioane de lei din 2020. Ultimele trei luni ale anului 2021 însă, perioadă în care s-a simţit din plin impactul scumpirii energiei, dublat de schema de plafonare şi compensare gândită de statul român, au adus companiei pierderi de 625 de milioane de lei. Practic, în fiecare zi din ultimul trimestru al anului trecut compania a pierdut 1,4 milioane de euro.

(sursa: Mediafax)

×
Subiecte în articol: enel