x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Observator FENG SHUI PENTRU CLIENTELĂ/Pisoiul-talisman care aduce bani

FENG SHUI PENTRU CLIENTELĂ/Pisoiul-talisman care aduce bani

de Florentin Coman    |    08 Mar 2009   •   00:00
FENG SHUI PENTRU CLIENTELĂ/Pisoiul-talisman	care aduce bani

În ultima perioadă, tot mai mulţi comercianţi români afectaţi de criză încearcă să atragă clienţi în magazin cu ajutorul pisicuţei Feng Shui care face semn cu lăbuţa din vitrină. Unii zic că talismanul japonez aduce clienţi.



La vremuri de criză, soluţii de criză: în ultima perioadă, tot mai mulţi comercianţi apelează la tot felul de tehnici Feng Shui pentru a atrage cumpărători. Aşa se explică apariţia în vitrinele diverselor magazine, cu sau fără vad comercial, a lui Maneki Neko, motanul norocos care, în tradiţia japoneză, atrage bogăţia, sănătatea şi clienţii.

MASCOTA. Nu este vorba despre un pisoi adevărat, ci despre o figurină animată, care face semn din lăbuţă, parcă invitând muşterii să treacă pragul prăvăliei. În ultimii ani, renumele de talisman norocos al acestui motănel s-a răspândit mult în afara graniţelor Japoniei, iar cum comercianţii autohtoni se numără printre cei mai afectaţi de criza financiară, l-au adoptat rapid pe Maneki Neko. "Am mers prin diverse oraşe din ţară şi peste tot am văzut astfel de pisicuţe. Nu ştiam ce reprezintă, dar le vedeam în foarte multe vitrine. Când am întrebat despre ce este vorba, am avut norocul să dau peste un vânzător pasionat de arta Feng Shui, care mi-a explicat în amănunt despre ce este vorba. Evident, am cumpărat-o şi am pus-o şi în vitrina noastră. Să ştiţi că a avut efect: prima oară, clienţii priveau uimiţi pisoiul ce dădea din lăbuţă, după care intrau. Unii dintre ei întrebau ce-i cu acest talisman, alţii nu spuneau nimic, dar tuturor li se citea curiozitatea în ochi", ne-a spus un comerciant din Brăila.

DUBLA MISIUNE. Acesta are două figurine în vitrină, una care agită lăbuţa stângă, iar cealaltă pe cea dreaptă. Evident, fiecare din cele două talismane are semnificaţia proprie: legenda spune că cel cu stânga invită clienţi în magazin, iar cel cu dreapta atrage bani. "Nu ştiu ce semnifică pisicile alea din geam. Patroana le-a adus şi mi-a zis să urmăresc să nu rămână fără baterii. Le schimb cam la o lună. Am înţeles de la şefa că aduc noroc de bani. Aşa o fi, pentru că parcă sunt mai mulţi clienţi în magazin dispuşi să cheltuiască, nu doar să se uite", spune Aurelia C., vânzătoare într-un butic brăilean. În magazinele unde se comercializează elemente specifice Feng Shui, preţul unui Maneki Neko este de câteva zeci de lei noi.

SENIORUL HIKONE ŞI PISOIUL TAMA. Maneki Neko este îndrăgit şi colecţionat de japonezi de câteva sute de ani, iar în ultima perioadă, după apariţia internetului,  a fost adoptat şi în alte zone ale globului. Pisoiul norocos apare în vitrinele magazinelor sau chiar cocoţat pe casele de marcat ale restaurantelor.

Se povesteşte că în secolul al XVII-lea, într-un templu din vestul oraşului Tokyo, trăia un călugăr care avea un pisoiaş pe nume Tama. Într-o zi, pe când se întorcea de la vânătoare, un senior, Hikone, a fost prins de o ploaie torenţială şi s-a adăpostit sub un copac mare din faţa templului. Privind spre porţi, a observat că pisoiul îl poftea să intre înăuntru. Motanul a tot făcut semn cu lăbuţa până când, intrigat, seniorul a alergat spre el. În secunda următoare copacul a căzut lovit de trăsnet. Nobilul Hikone şi-a dat seama că motanul îi salvase viaţa şi, în semn de recunoştinţă, l-a numit protector al templului. Maneki Neko a fost inventat în onoarea pisoiului Tama, iar în prezent este unul dintre elementele specifice artei Feng Shui.

×
Subiecte în articol: observator maneki neko