„Un nou an, o nouă întâlnire cu bunul meu prieten, ministrul italian al Transporturilor și Infrastructurii, Matteo Salvini! Am decis că este oportună implementarea unor proiecte noi, stabilite în cadrul Inițiativei celor Trei Mări, care să asigure interconectarea rutieră pe ruta Marea Baltică- Marea Neagră- Marea Egee. Pe teritoriul României această rută se va materializa prin construcția drumului de mare viteză Arad- Oradea. Dezvoltarea rețelelor TEN-T reprezintă un scop comun al ambelor țări ca și diversificarea rutelor de transport care tranzitează teritoriul Uniunii Europene”, scrie pe Facebook Sorin Grindeanu.
El afirmă că, în contextul extinderii accelerate a rețelelor de transport din #România, a subliniat importanța respectării angajamentelor contractuale din partea firmelor italiene care activează în domeniul infrastructurii.
„În prezent, România este o piață cu o dinamică fără precedent, datorată implementării obiectivelor de infrastructură mare și, din această perspectivă, orice întârziere poate provoca prejudicii la nivel național și cu impact pe plan european.
Un alt subiect discutat a fost cel al sprijinului acordat Ucrainei de România. Am subliniat interesul justificat pentru participarea firmelor românești, alături de firme din alte state europene, la reconstrucția acestei țări, după finalizarea conflictului ruso-ucrainean. În acest context, Portul Constanța va avea un rol extrem de important, fapt subliniat și de omologul meu Italian. Ar urma să fie asigurată o conexiune maritimă mult mai eficientă între principalul port de la Marea Neagră și porturile italiene de la Marea Adriatică (Trieste, Ravenna etc.), care ar facilita tranzitul de mărfuri”, adaugă ministrul român al Transporturilor.
De asemenea, el arată că Guvernul italian și-a exprimat din nou susținerea pentru aderarea României în totalitate la Spațiul Schengen.
„I-am mulțumit, cu această ocazie, omologului meu pentru sprijinul oferit în demersul nostru legitim. Mizăm în continuare pe susținerea Republicii Italiene pentru obținerea acceptării noastre în integralitate în Schengen! După eliminarea controalelor la frontierele navale și aeriene (de la 31 martie 2024), României trebuie să i se accepte rapid și accesul prin frontierele terestre în Schengen. De altfel, România va susține demersurile Republicii Italiene la nivel european! Am dat asigurări că partea română se va alătura demersului Romei care denunță interdicțiile impuse de Austria transportatorilor pe Coridorul Brenner (Tirol)”, încheie Grindeanu.