Piaţa de cablu a înregistrat în 2009 o cifră de afaceri de 623 milioane de euro, în scădere faţă de anul precedent, în condiţiile în care şi numărul companiilor active pe piaţă a scăzut la 593 faţă de 630 în 2008, potrivit Anuarului Media Expres, care va fi lansat la Convenţia de Cablu din Capitală, arată Mediafax.
Anuarul conţine o serie de date despre companiile de cablu, care relevă, printre altele, faptul că numărul acestora este în scădere, de la aproximativ 630 de companii cu activitate de distribuţie de programe tv în 2008 la 593 în 2009, un număr important fiind suspendate în 2010 din cauza crizei, dar şi a mediului legislativ neprietenos dezvoltării afacerilor.
În anul 2009, abia 40% dintre companiile active pe piaţă au înregistrat profit, faţă de 60% în 2008.
Topul zece al companiilor cu activitate principală de distribuţie de televiziune, după cifra de afaceri înregistrată în 2009, este condus de RCS & RDS SA, cu o cifră de afaceri netă de 1.658.472.050 de lei şi un profit net de 211.826.736 de lei.
Pe locul al doilea în clasament se situează UPC România SRL, cu o cifră de afaceri netă de 491.824.584 de lei, însă această societate a înregistrat o pierdere netă de 507.037.685 de lei în 2009. Pe poziţia a treia se situează Digital Cable Systems SA, cu o cifră de afaceri netă de 101.265.558 de lei şi o pierdere netă de 6.507.848 de lei.