Din totalul numerelor portate, 96%, adică 1.472.946, sunt numere de telefonie mobilă. Recorduri au fost înregistrate și în ceea ce privește numărul mediu de portări pe lună, acesta atingând valoarea de 128.439. Cele mai multe portări, de peste 140 de mii, au fost realizate în lunile martie și noiembrie 2023.
În procesele de portare desfășurate în 2023 au fost implicați 37 de furnizori de telefonie fixă şi mobilă. Din totalul portărilor aferente anului trecut, 87% au fost realizate de către utilizatori – persoane fizice și 13% de către persoane juridice.
De la introducerea serviciului de portabilitate în România, care a avut loc în octombrie 2008, peste 11 milioane de numere au fost transferate între rețele. Dintre acestea, 10 milioane sunt numere de telefonie mobilă (90%) și 1 milion de numere sunt de telefonie fixă.
În anul 2023 au fost portate 1.472.946 de numere de telefonie mobilă. RCS & RDS este furnizorul care a primit, prin portare, cele mai multe numere mobile, respectiv 866.855, fiind urmat de Vodafone cu 289.838 de numere primite și Orange cu 181.522. Telekom Romania Mobile Communications a primit 111.751 de numere, Orange Romania Communications 22.876 și alții 104.
Din totalul numerelor de telefonie mobilă portate în 2023, 58% (851.637) au fost numere utilizate pe bază de abonament.
În anul 2023 au scăzut cu 16% portările numerelor de telefonie fixă. Astfel, au fost portate 68.323 de numere de telefonie fixă. Majoritatea utilizatorilor au optat pentru ofertele următorilor furnizori: RCS & RDS (24.276 numere), Orange (13.344) și Vodafone (11.903).
Din totalul numerelor fixe portate în 2023, 11.313 au fost numere independente de locație, numere cu acces gratuit și numere cu tarif special.
Pe parcursul anului trecut ANCOM a primit 450 de petiții privind portarea numerelor de telefon, utilizatorii semnalând în special aspecte legate de anularea proceselor de portare, în contextul în care au fost reofertați de către furnizorii la care intenționau să renunțe, precum și rezilierea contractului aferent numărului de telefon alocat inițial provizoriu. Amintim că, începând cu data de 15 august 2023, în eventualitatea în care procesul de portare nu se finalizează, furnizorul acceptor trebuie să ceară abonatului, în termen de 30 de zile de la ultima zi din intervalul de portare, acordul pentru continuarea relației contractuale prin intermediul numărului de telefon alocat provizoriu, în caz contrar contractul aferent acestui număr încetând de drept, fără niciun fel de formalități.
(sursa: Mediafax)