86 de ani. Atât împlineşte radioul public la 1 noiembrie. 86 de ani în care cuvintele de ordine au fost: respect pentru public. Într-un interviu acordat recent Jurnalului Naţional, Ovidiu Miculescu, preşedintele-director general al Societăţii Române de Radiodifuziune explica de ce în această existenţă lungă - şi nu întotdeauna lipsită de asperităţi – postul naţional de radio a reuşit să răzbească: “Este o trăsătură a radioului public, o caracteristică, un atribut care i-a intrat în fibră, de când a început, din 1928. Radio România aşa a fost construit: serios, onest, fără frivolităţi, fără speculaţii, fără chestiuni facile. Prin misiunea lui publică, dar şi prin rolul activ pe care l-a avut şi-l are în societate, Radio România nu poate fi altfel. Imaginaţi-vă ce ar fi ca, într-o situaţie complicată pentru România – şi astfel de situaţii au fost de-a lungul timpului – Radio România să nu trateze serios anumite lucruri sau să fie, ştiu eu, înclinat într-o parte sau alta... Acest mesaj s-ar duce alterat către întreaga ţară, pentru că încrederea extraordinară pe care românii o au în Radio România, în postul public, se bazează tocmai pe aceste atribute. Cred că de aici vine forţa radioului public.” (S.L)