Săptămăna viitoare, ministrul Mediului, Attila Korodi impreună cu ministrul Finanţelor, Varujan Vosganian, vor merge la Bruxelles pentru a cere "politicos" oficialilor Comisiei Europene urgentarea găsirii unor soluţii legate de aplicarea taxei auto in Romănia.
Săptămăna viitoare, ministrul Mediului, Attila Korodi (foto), impreună cu ministrul Finanţelor, Varujan Vosganian, vor merge la Bruxelles pentru a cere "politicos" oficialilor Comisiei Europene urgentarea găsirii unor soluţii legate de aplicarea taxei auto in Romănia.
"Am avut permanent consultări la nivelul expertizei tehnice, ni s-au cerut informări, le-am dat. Ni s-a cerut permanent o corespondenţă intre aceste niveluri şi preţul maşinilor care se practică in Romănia. Am dat toate aceste informări, dar răspunsul incă intărzie", a spus Vosganian. Taxa de primă inmatriculare a fost introdusă la inceputul acestui an de către autorităţile de la Bucureşti, care au afirmat că vor să limiteze importul de maşini poluante, după aderarea Romăniei la Uniunea Europeană.
INFRINGEMENT. CE a criticat insă taxa, considerănd că nivelul ridicat pentru maşinile vechi de import reprezintă o discriminare. Taxa este stabilită in funcţie de capacitatea cilindrică a maşinii, de vechime şi de norma de poluare. In cazul maşinilor vechi, taxa este mai mare şi poate ajunge la peste 8.000 euro pentru maşinile cu o capacitate de peste 3.000 cmc şi clasificate ca non-euro.
Experţii comunitari susţin că procedura de infrigement (incălcarea reglementărilor comunitare), iniţiată de CE in martie, poate să fie suspendată numai dacă Romănia va transmite un proiect de modificare a taxei in conformitate cu prevederile comunitare.
"Am avut permanent consultări la nivelul expertizei tehnice, ni s-au cerut informări, le-am dat. Ni s-a cerut permanent o corespondenţă intre aceste niveluri şi preţul maşinilor care se practică in Romănia. Am dat toate aceste informări, dar răspunsul incă intărzie", a spus Vosganian. Taxa de primă inmatriculare a fost introdusă la inceputul acestui an de către autorităţile de la Bucureşti, care au afirmat că vor să limiteze importul de maşini poluante, după aderarea Romăniei la Uniunea Europeană.
INFRINGEMENT. CE a criticat insă taxa, considerănd că nivelul ridicat pentru maşinile vechi de import reprezintă o discriminare. Taxa este stabilită in funcţie de capacitatea cilindrică a maşinii, de vechime şi de norma de poluare. In cazul maşinilor vechi, taxa este mai mare şi poate ajunge la peste 8.000 euro pentru maşinile cu o capacitate de peste 3.000 cmc şi clasificate ca non-euro.
Experţii comunitari susţin că procedura de infrigement (incălcarea reglementărilor comunitare), iniţiată de CE in martie, poate să fie suspendată numai dacă Romănia va transmite un proiect de modificare a taxei in conformitate cu prevederile comunitare.
Citește pe Antena3.ro