Guvernul intentioneaza sa introduca o taxa generala de poluare pentru toate autoturismele, in locul taxei auto, sustine ministrului Mediului, Lasylo Borbelz. "Eu raman la ideea de a introduce o taxa de poluare cu ocazia inmatricularii masinii in Romania, dar, in comitetul interministerial, am discutat si despre o alta varianta: aceea a introducerii, pe viitor, a unei taxe generale de poluare, o taxa anuala care sa inlocuiasca taxa de prima inmatriculare", a spus Borbely,
Deocamdata, ministerul condus de Borbely a finalizat proiectul de lege privind introducerea unei taxe auto pentru masinile mai vechi de zece ani care sunt introduse in tara.
"Avem finalizat proiectul de lege si avem avizul ministerelor. Urmeaza sa avem o discutie finala cu premierul, dupa care vom intra in sedinta de Guvern. In 2010, au fost 110.000 de masini noi cumparate in Romania si 230.000 de masini second-hand, dintre acestea 41% fiind mai vechi de zece ani. In aceste conditii, statul roman nu putea sa nu-si permita sa reactioneze la acest lucru. Asa incat, cine aduce o masina in tara mai veche de zece ani, trebuie sa plateasca o taxa mai mare", a explicat Borbely. Proiectul de lege privind modificarea taxei auto, postat pe site-ul MMP, prevede introducerea unei metode de calcul care sa permita taxarea corecta si reala a poluatorilor, bazata pe cantitatea de emisii cu impact asupra mediului produsa de acestia, ajungandu-se astfel la reducere a taxei cu circa 30% fata de situatia actuala.
Totodata, posesorii de autovehicule echipate cu motor diesel prevazute cu filtru de particule, fapt confirmat de Regia Autonoma ''Registrul Auto Roman'', vor plati o taxa auto cu 25% mai mica. In urma cu aproape trei luni, Curtea de Justitie a Uniunii Europene /CEJ/ a decis ca taxa pe poluare instituita prin reglementarea romana si care se aplica vehiculelor la prima inmatriculare, contravine dreptului comunitar.