Doua companii de cercetare vor putea furniza date despre utilizatorii serviciului online de socializare si microblogging Twitter clientilor dispusi sa plateasca pentru folosirea datelor in strategii de marketing, informeaza MEDIAFAX, care citeaza Reuters.
Companiile Gnip, din SUA, si DataSift, cu sedii in SUA si Marea Britanie, sunt licentiate de Twitter pentru a analiza postarile arhivate si informatiile principale despre utilizatori, precum locatia. DataSift a anuntat in aceasta saptamana ca va pune la dispozitia clientilor sai date Twitter in pachete ce vor cuprinde ultimii doi ani de activitate. Gnip poate asigura date din ultimele 30 de zile.
"Accesul la ceea ce a spus cineva in urma cu un an sau mai mult este o schimbare majora", a declarat Paul Stephens, director la Privacy Rights Clearinghouse din San Diego.
Odata cu aparitia de detalii asupra tipului de informatie analizata, Stephens si alti experti in protejarea confidentailitatii sunt ingrijorati de transferul informatiilor despre utilizatori catre companii gata sa le cerceteze cu foarte mare atentie.
"Odata cu dezvoltarea Twitter si a socializarii online, problema va deveni tot mai mare. Companiile online stiu din ce in ce mai mult ce site-uri accesam, ce reclame ne intereseaza si ce cumparam. De asemenea, afla la ce ne gandim, iar asta este infricosator", a afirmat Graham Cluley, consultant la compania de securitate IT Sophos.
Twitter nu a comentat pe tema vanzarii datelor si a transmis intrebarile companiei DataSift. In 2010, Twitter a acceptat sa ofere Bibliotecii Congresului din SUA acces la toate postarile utilizatorilor. Detaliile modului in care aceste informatii vor fi disponibile public se afla inca in lucru, insa exista numite restrictii anuntate, precum o intarziere de sase luni si interdictia folosirii datelor in interes comercial.
Aici intervine DataSift, noteaza Reuters. Peste 700 de companii se afla pe o lista de asteptare pentru a incerca oferta, a declarat, intr-un interviu pentru Reuters directorul general al DataShift, Rob Bailey. Cei care vor cumpara serviciile companiei vor putea vedea postarile pe anumite subiecte si chiar clasificate in functie de locatie.
Conversatiile private sau postarile sterse nu vor putea fi accesate, a spus Bailey. Companiile vor date adunate la un loc, nu sa stie ce a spus cineva unei alte persoane.
Pentru persoanele ingrijorate in privinta a ceea ce au spus pe Tweeter, nu este prea tarziu sa stearga postarile vechi, scrie Reuters. Compania DataSift este obligata sa actualizeze periodic fisierele pentru a elimina comentariile care au fost sterse.