POLITIC
Ca sa inceapa o noua campanie electorala, Alianta D.A. trebuie sa isi plateasca datoriile restante
de la alegerile parlamentare si prezidentiale din toamna trecuta.
Alianta Dreptate si Adevar intra in campania electorala pentru Bucuresti cu datorii neplatite din campania pentru alegerile parlamentare si prezidentiale din toamna trecuta. Si cu unele sensibilitati intre liberali si democrati, oamenii lui Tariceanu fiind cei care nu au livrat banii pentru campania lui Basescu.
OANA STANCU, MONICA IORDACHE
CHELTUIELI. Conform ProDemocratia, Alianta PNL-PD a platit 5,7 milioane de dolari numai pe publicitate in presa si afisajul stradal la finele lui 2004
|
DEZVALUIREA LUI BASESCU. Pactul tacerii a fost rupt in urma cu trei ani chiar de actualul sef al statului, Traian Basescu, el declarand intr-un interviu acordat BBC ca PD a declarat venituri din donatii de 100.000 de dolari, iar campania a costat cel putin 1,5 milioane de dolari. "Responsabilitatea este colectiva la nivelul conducerii partidului. Toti stim ca s-au folosit sume provenite din donatii facute de oameni de afaceri, care sperau ca PD sa continue sa guverneze si sa le intoarca serviciile facute in campanie", afirma public Basescu.
DE LA 1,5 LA 5,7 MILIOANE DE DOLARI. Conform protocolului Aliantei PNL-PD, pentru campania electorala de asta-toamna bugetul a fost construit astfel: o treime PNL, o treime PD si o treime candidatul la Presedintie, in speta Traian Basescu. Or, daca numai datoria PNL ar fi in ultima faza 520.000 de euro, inseamna ca pentru bugetul campaniei electorale discutam de la un milion si jumatate de euro in sus. Insa, conform estimarilor Asociatiei Pro Democratia de la sfarsitul anului trecut, ar fi vorba de 5,7 milioane de dolari cheltuite de Alianta Dreptate si Adevar si de Traian Basescu numai pentru publicitatea in presa scrisa si panotajul stradal. Astfel, pentru publicitatea in presa scrisa la nivel national, precum si pentru afisajul stradal, pentru D.A. s-ar fi cheltuit 3 milioane de dolari, iar pentru Traian Basescu, 2,7 milioane. APD nu a luat, ce-i drept, in calcul discounturile acordate de companiile de presa sau de cele de publicitate stradala formatiunilor politice, estimarea fiind facuta dupa preturile de lista. Insa, mult mai important, suma in cauza nu include grosul cheltuielilor cu publicitatea electorala, clipurile pentru televiziune si radio.
Ca atare, bugetul de campanie al Aliantei poate ajunge la cele cinci milioane estimate de Pro Democratia.
Citește pe Antena3.ro