Senatorii PSD şi PNL au strâns numărul de semnături necesar pentru a solicita înfiinţarea unei comisii de anchetare a modului în care se negociază şi se încheie contractele la Ministerul Transporturilor şi la CNADR.
Pesedistul Sorin Bota a anunţat astăzi că lista de semnături ale celor 50 de parlamentari PSD şi PNL care sprijină iniţiativa a fost depusă la Biroul Permanent al Senatului, în completarea cererii propriu-zise de înfiinţare a comisiei de anchetă, care fusese înregistrată încă din decembrie anul trecut.
Bota a explicat că scopul acestei comisii urmează a fi investigarea modului în care la Ministerul Transporturilor şi la Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale s-au negociat, încheiat şi ulterior anulat unele contracte, el exemplificând cu unele contracte din 2004 pentru construirea unor tronsoane de autostradă de 760 de kilometri, care ar fi trebuit să fie realizate până în 2009. Bota spune că aceste contracte nu au mai fost aprobate în Guvern, fiind anulate de fapt, nu şi de drept. "Cineva le-a pus deoparte, a spus că nu sunt bune, dar nu a luat decizia de a le anula. Au fost amânate, fără a se da nici o explicaţie, nici un argument. Dacă cineva ia decizia de a-şi bate joc de banii publici, atunci trebuie să şi-o asume, pentru că în baza acelor contracte s-au plătit sume considerabile pentru studii de fezabilitate şi proiecte preliminare", a afirmat senatorul PSD, citat de Mediafax. El a mai spus că şi în cazul Autostrăzii Bucureşti-Ploieşti a constatat unele nereguli, solicitând investigarea modului în care s-a modificat soluţia iniţială a contractului, de construire a autostrăzii cu două benzi pe sens, în cea cu trei benzi pe sens, prin încredinţare directă la constructor. "Cred că lucrurile au fost făcute cu premeditare, într-o direcţie anume, fraierii au licitat pentru construirea autostrăzii cu două benzi, în timp ce băieţii deştepţi au licitat cu un preţ de dumping pentru autostradă cu două benzi, ştiind că îşi vor recupera banii din adăugarea unui al treilea sens. Toate acestea trebuie investigate serios odată şi odată. Trebuie să ştim şi noi de ce asfaltul construit în România costă mai mult ca în orice ţară, de ce se iau decizii cu lejeritate în aprobarea suplimentării costurilor şi aşa exorbitante, de avem gropi în asfalt după prima zăpadă", a mai declarat Bota.
Citește pe Antena3.ro