Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Muncă (ANOFM) a stabilit un număr unic de apel, pentru informarea cetățenilor cu privire la șomajul tehnic și adrese de e-mail pentru transmiterea documentelor. Angajatorii sau angajații care doresc să obțină informații pot apela 021.4444.000.
„În cazurile în care apelanții au nevoie să intre în legătură cu agențiile teritoriale de care aparțin, operatorii din call-center îi vor direcționa”, a declarat președintele ANOFM, Victor Picu.
Angajatorii care sunt direct afectați de măsurile impuse odată cu declanșarea stării de urgență vor putea beneficia, din bugetul asigurărilor pentru șomaj, de plata indemnizațiilor acordate salariaților în valoare de 75% din salariile brute acordate, pentru toți angajații lor, dar nu mai mult de 75% din câștigul salarial mediu brut prevăzut de Legea bugetului asigurărilor sociale de stat pe anul 2020.
Angajatorii afectați indirect, dar ale căror încasări au scăzut cu cel puțin 25% față de primele două luni ale anului și care nu au capacitatea financiară pentru a plăti toți salariații vor putea beneficia de măsurile prevăzute de OUG 30/2020, respectiv de plata șomajului tehnic din bugetul asigurărilor pentru șomaj, pentru cel mult 75% din angajați care au contracte active la data intrării în vigoare a OUG.
Documentele necesare acordării șomajului tehnic pot fi depuse la Agențiile Județene pentru Ocuparea Forței de Muncă, precum și a municipiului București, la adresa de e-mail dedicată fiecărui județ, care are ca ID numele județului (ex: brasov@anofm.gov.ro). În cazul județelor a căror denumire este formată din două cuvinte, acestea vor fi despărțite prin cratimă (ex: caras-severin@anofm.gov.ro). (L.B.)