De asemenea, 38% dintre români își propun un buget de până în 200 de lei pentru carnea pentru masa de Paște, iar aproximativ 30% vor alege exclusiv magazinele specializate, producătorii și târgurile de produse tradiționale pentru a face aceste cumpărături.
Se estimează o triplare a vânzărilor de carne de miel și ied în următoarele două săptămâni.
Totodată, 56% își vor face cumpărăturile cu o săptămână înainte de Paște, 18.8% au început deja, în timp ce 17% lasă aceste achiziții pentru ultimele zile. 30,8% preferă carnea de miel, 9,3% carnea de ied, în timp ce 51% nu au preferință pentru un anumit tip de carne, însă o vor include în meniu.
De altfel, 75% dintre participanții la sondaj au precizat că sunt consumatori de carne, aceasta fiind inclusă în meniul săptămânal de câteva ori. Carnea de vită este aleasă de 47% dintre respondenți, aflându-se pe locul 3 în topul preferințelor, după pui și porc, dar înainte de carnea de curcan.
63% dintre români preferă carnea proaspătă, iar 35% preferă să cumpere cantități reduse. Indiferent de aceste preferințe, se evidențiază o majoritate clară 80%, care preferă să achiziționeze alimente cât mai naturale, neprocesate. Acestea sunt câteva dintre criteriile care îi determină pe mulți dintre respondenți să aleagă magazinele specializate 39% pentru achiziția de produse naturale, iar de Paște procentul ajunge la 46%. Pe lista furnizorilor de produse naturale rămân, de Paște, producătorii locali și gospodăriile din vecinătățile localității de achiziție, piețele și târgurile de produse naturale.
În ceea ce privește bugetul, 38% au declarat că anul acesta vor aloca până în 200 de lei pentru cumpărături de carne dedicate Paștelui, 27% au un buget de 200-300 de lei, iar 19% consideră că vor ajunge la 300-500 lei.
Sondajul a fost realizat online pe un eșantion național de 856 respondenți, 46,9% bărbați, 53,1% femei, în perioada 23-29 martie 2022.