x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

București, capitala misterelor și a legendelor ascunse – un alt mod de promovare

0
Autor: Diana Scarlat 20 Aug 2019 - 09:30
București, capitala misterelor și a legendelor ascunse – un alt mod de promovare
Vezi galeria foto

Capitala României nu a fost niciodată o reală destinație de „city break”, în ciuda tuturor declarațiilor specialiștilor în turism care au încercat să o ridice la acest statut. Bucureștiul a fost, în ultimii 20 de ani, o destinație de turism de business sau de tranzit, iar evenimentele importante au arătat că există potențial de a avea un număr foarte mare de vizitatori, atunci când se întâmplă ceva notabil. Numărul turiștilor a fost în creștere, în ultimii cinci ani, însă povestea atractivă a orașului nu s-a spus încă, nici măcar pe jumătate. Pentru a ieși din cercul vicios al promovării „la grămadă”, care nu va atrage alți vizitatori, acum se pun bazele unei noi povești a Bucureștiului turistic.

 

În turism există un principiu de bază, pentru a atrage vizitatorii către o anumită destinație: numărul acestora crește direct proporțional cu cel al obiectivelor din categorie „excepțional”. Bucureștiul nu duce lipsă de astfel de obiective, dar ceea ce a lipsit mereu a fost scoaterea lor la lumină. Compania Municipală Turistică București S.A (C.M.T.B), înființată de Primăria Capitalei, vine acum cu o nouă abordare care ar putea crește simțitor numărul de turiști dornici să viziteze Bucureștiul ca pe o destinație în sine, nu ca pe una de tranzit. „De ani și ani avem o strategie greșită, conform căreia, dacă spunem azi lumii: “Veniți la noi în vizită, că vara e frumos, fetele sunt tinere și berea e bună”, înseamnă că aceasta mâine își face bagajele plină de emoția întâlnirii cu Bucureștiul. Eu cred că, dimpotrivă, cu astfel de mesaje nu aducem pe nimeni în București. În turism, dacă ai ceva de arătat, prezinți acel ceva într-o poză și-i atașezi o poveste năucitoare despre minunile care se ascund înăuntrul sau în spatele obiectivului. Fenomenul acesta de promovare globală, la grămadă, este generat de faptul că statul administrează cvasimajoritatea obiectivelor culturale, cele care aduc cei mai mulți turiști. Muzeele, palatele, cetățile, bisericile, teatrele sau galeriile sunt în general ale statului și, fiind multe, tehnic, se ajunge la promovarea acestora la pachet. Din păcate, ineficient și păgubos”, explică Oana Dănilă, director de strategii în cadrul companiei municipale. Viziunea ei, ca profesionist cu peste 20 de ani de activitate în domeniul turismului, este promovarea intensivă a adevăratelor comori ascunse în spatele unor obiective uitate de cei care ar fi trebuit să le promoveze până acum la fel de eficient ca vecinii noștri din celelaltte țări ale Europei.

Rețeta succesului: promovarea excepționalului

Urmărind principiul conform căruia un număr mare de obiective din categoria excepțional atrage turiștii direct proporțional, autoritățile din acest domeniu ar trebui să acționeze pe două planuri: să creeze noi obiective turistice și să ridice obiective puțin interesante azi la rang de excepțional, spune specialista. „Pentru a crea noi obiective turistice, rețeta nu este deloc complicată. Orice colț din București poate deveni un obiectiv turistic excepțional, cu simpla condiție să aibă o poveste excepțională și un aspect corespunzător”, mai spune directoarea de strategii a companiei municipale. Câteva legende locale, naționale și cu ecou internațional ar putea șoca publicul țintă, făcând din București un adevărat magnet pentru vizitatori, în cel mai scurt timp: povestea lui Vlad Țepeș, cunoscut de întreaga lume, după publicarea romanului „Dracula”, de Bram Stoker, dar și povestea căderii comunismului, după mișcările de stradă din decembrie 1989 sau legendele zecilor de biserici și ale altor monumente istorice care se găsesc la tot pasul, în Capitală.

Bucureştiul este plin de poveşti

„Bucureștiul este plin de povești, pentru toate gusturile și pentru toate vârstele, de la legendele cavalerești din evul mediu, până la legendele romantice care însoțesc amintirea regelui Carol II, sau cele din perioadele totalitare, extrem de gustate de turiști. Pentru a ridica obiective puțin interesante azi la rang de obiective excepționale, abia aici se impune promovarea, dar una specializată, pe relația directă dintre obiectiv și prezumtivul client. Într-o lume a turismului care speculează orice bolovan, noi avem handicapul de a nu reuși să speculăm, în sensul bun al cuvântului, monumente de certă valoare culturală și spirituală”, mai explică Oana Dănilă.

Câteva exemple de monumente „invizibile”

Doar în plan spiritual, bisericile din Arhiepiscopia Bucureștilor pot rivaliza oricând, din punct de vedere turistic, cu mult mai vizitatele lor surori din Bucovina sau nordul Olteniei. „Câtă lume știe ce minuni ascunde Paraclisul Patriarhal? Dar Mănăstirea Radu Vodă, bisericile „Bucur Ciobanul”, „Dintr-o Zi” sau „Sf. Gheorghe”? Sunt comori ale umanității, despre care, din respect pentru cele sfinte, nu vorbim, în procesul de promovare. Uităm, astfel, că vecinii noștri – rivali pe plan turistic – exploatează la maximum orice zid de biserică rămas în picioare după multele vicisitudini care au bântuit Europa de Est”, arată specialista în turism.

Reinventarea turismului de grup

Pornind de la aceste date și de la nevoia de schimbare a strategiei de pormovare a Capitalei, accentul companiei va fi preponderent pus pe promovarea monumentelor, prin legendele lor fascinante, prin lucrurile absconse, cvasinecunoscute, prin acele povești care până acum n-au fost spuse sau nu au fost suficient promovate. O altă miză este reinventarea turismului școlar, de grup, îndreptat spre cunoașterea istoriei, tradițiilor și culturii noastre, pentru că Bucureștiul are un imens potențial de a atrage sute de mii de turiști din țară, în excursii de două-trei nopți – adică exact cât reprezintă astăzi media înnoptărilor celor care vizitează Capitala.

Programe de atragere a vizitatorilor români

Va reînvia excursia cu școala

Mulți ani s-a vorbit despre nevoia de a atrage turiști străini în Capitală, dar aproape deloc despre românii care deja nu mai percep Bucureștiul ca pe o destinație demnă de a fi cunoscută altfel decât pentru călătorii de afaceri sau pentru a rezolva probleme administrative. „Dorim în special reînvierea turismului școlar de altădată – cu acea vizită cu clasa la București, un program național susținut, dinspre toate unitățile de învățământ de pe teritoriul țării, factorii de decizie să își propună ca elevii ciclului primar să efectueze vizite tematice la teatre, la muzeele de artă, istorie, muzică, literatură, istorie-naturală, geologie, laboratoare sau ateliere de care Capitala, slavă Domnului, nu duce deloc lipsă. Se va vedea cum, în decursul unei singure zile de vizită ghidată, grupa de copii va aprofunda și va fixa în memorie, într-un mod spectaculos și emoționant, evenimente istorice sau fenomene naturale, acestea fiind în acest fel cu mult mai ușor de reținut decât în sala de clasă”, spune Oana Dănilă. Compania municipală propune și o nouă abordare care include instituțiile de învățământ superior, ce au fost atrase în programe pentru studenți, încă de la începutul acestui an. Mai mult, compania municipală pregătește și ghizi de turism care să le poată oferi vizitatorilor această nouă viziune asupra obiectivelor și istoriei Capitalei.

Pentru a constitui corpul de ghizi-colaboratori ai C.M.T.B., seminarele de pregătire a tinerilor pentru a deveni ghizi de turism se vor desfășura într-o amplă colaborare deschisă istoricilor de la Universitatea din București, Institutul de Arheologie „Vasile Pârvan”, Institutului Național al Monumentelor Istorice, la care sperăm să adere și alte cercuri academice și universitare.

Oana Dănilă, director de strategii CMTB

Zeci de oferte pentru relaxarea vizitatorilor Capitalei

Bucureștiul are peste 20 de centre de wellness și SPA, la care se adaugă cele din împrejurimile Capitalei. Oferta este diversificată, iar turiștii care vizitează Capitala, precum și locuitorii Bucureștiului, se pot bucura de terapii speciale, de la împachetări și masaj cu ciocolată, până la băi cu ape termale. Cel mai cunoscut centru este Therme, cu un parc acvatic impresionant, cu apă termală, dar și alte centre excelează în oferte speciale și proceduri terapeutice de ultimă oră, mai ales în centrul și nordul Capitalei. Unul dintre cele mai noi și mai mari centre este Orhideea SPA, iar spre periferie, un centru foarte bine dotat este Premier SPA, din Sectorul 6, care se ridică la standardele cele mai înalte, în acest domeniu.

 

Citeşte mai multe despre:   bucuresti

 



Mai multe titluri din categorie

Cât de stresantă e boala Covid? Analizăm „Epidemia singurătăţii” la Dosar România

Cât de stresantă e boala Covid? Analizăm „Epidemia singurătăţii” la Dosar România
Galerie Foto Pandemia de coronavirus a devenit stresantă pentru noi toţi, iar frica şi anxietatea pot fi copleşitoare pentru adulţi, dar şi pentru copii. Cum resimt românii izolarea cauzată de pandemie, aflăm ...

Produse de ingrijire esentiale pentru fiecare tip de par

Produse de ingrijire esentiale pentru fiecare tip de par
Modul in care alegi sa-ti ingrijesti si sa-ti aranjezi parul poate spune foarte multe despre tine, cel putin la prima vedere. De aceea este important sa alegi cea mai buna rutina de ingrijire a parului, in acord cu...

Trucuri de stil personal pentru un look mereu impecabil

Trucuri de stil personal pentru un look mereu impecabil
Orice femeie doreste sa arate cat mai bine, in orice context, fie ca este vorba de locul de munca, plimbare sau o ocazie speciala. Atentia acordata detaliile, cum ar fi accesoriile si incaltamintea, coafura si alegerea...

Sfaturi practice pentru amenajarea spatiilor mici din casa

Sfaturi practice pentru amenajarea spatiilor mici din casa
Este intotdeauna o placere sa amenajezi sau sa redecorezi spatii din casa, fiind modul prin care iti pui amprenta personala asupra ambientului general. Insa, de multe ori, treaba devine mai dificila atunci cand avem de...

Chefi la cuţite, din nou lider de audienţă pe toate segmentele de public

Chefi la cuţite, din nou lider de audienţă pe toate segmentele de public
Galerie Foto Şi marţi  seara, telespectatorii au ales Chefi la cuţite. Show-ul difuzat de Antena 1 s-a impus ca lider de audiență atât la nivelul publicului comercial, cât şi la nivelul publicului urban şi naţional. Co...

Chefi la cuțite, lider de audienţă pe toate segmentele de public

Chefi la cuțite, lider de audienţă pe toate segmentele de public
Galerie Foto Luni seara, Chefi la cuţite a câștigat din nou lupta pe toate categoriile de public. Show-ul difuzat de Antena 1 s-a impus ca lider de audiență la nivelul tuturor segmentelor de public. Conform Kantar Media,...

(P) Tot ce trebuie să știi despre CBD

(P) Tot ce trebuie să știi despre CBD
Galerie Foto CBD-ul este un compus natural, cu o influență unică asupra corpului uman. Continuă să citești pentru a afla ce este mai exact CBD-ul și cum influențează acesta bunăstarea ta. Ce este mai exact...

Program special de sărbătoare la Antena 1

Program special de sărbătoare la Antena 1
Galerie Foto La ceas aniversar, în anul în care românii au demonstrat că sunt #deneoprit atunci când vine vorba să întindă o mână de ajutor, Antena 1 le aduce trei zile cu program special de sărbătoare, în care vor avea...

Șerban Copoț și Dan Badea, victime la roastul iUmor, duminică, de la 20.00, la Antena 1

Șerban Copoț și Dan Badea, victime la roastul iUmor, duminică, de la 20.00, la Antena 1
Galerie Foto Cel de-al nouălea sezon iUmor se apropie de final, dar nu înainte a-și răsfăța fanii cu o ediție specială de roast, ce va fi difuzată duminică, 29 noiembrie, dată la care Antena 1 aniversează 27 de ani de...

Grupa lui Ștefan Bănică, cea considerată cea mai puternică din acest sezon X Factor, intră în Bootcamp!

Grupa lui Ștefan Bănică, cea considerată cea mai puternică din acest sezon X Factor, intră în Bootcamp!
Galerie Foto Grupa de fete cu vârsta sub 24 de ani al cărei mentor este, anul acesta, Ștefan Bănică, va trăi emoțiile Bootcamp-ului săptămâna aceasta, când X Factor se vede în porție dublă, joi și vineri, de la ora...

Povestea fascinantă a castelului de la Miclăușeni

Povestea fascinantă a castelului de la Miclăușeni
Galerie Foto Foarte puțin cunoscut, Castelul Miclăușeni este una dintre bijuteriile arhitecturale ale României, care poartă însemnele heraldice ale cavalerilor teutoni. Situat în apropierea orașului Roman, pe DN 85, castelul...

Cum ne mai ducem în vacanță

Cum ne mai ducem în vacanță
Galerie Foto Turismul se adaptează la situația actuală și la ceea ce ar putea aduce viitorul apropiat. Românii au înțeles că totul a devenit impredictibil, dar nu au renunțat la speranța de a mai putea pleca în vacanțe....

Jurații iUmor, luați la ”roast” în zi de aniversare! Irina Margareta Nistor: ”E răzbunarea lui Sandokan!”

Jurații iUmor, luați la ”roast” în zi de aniversare!  Irina Margareta Nistor: ”E răzbunarea lui Sandokan!”
Galerie Foto Cel de-al nouălea sezon iUmor se apropie de final, dar nu înainte a-și răsfăța fanii cu o ediție specială de roast, ce va fi difuzată duminică, 29 noiembrie, dată la care Antena 1 aniversează 27 de ani de...

Campania iMapp Bucharest, premiată

Campania iMapp Bucharest, premiată
Campania internațională de solidaritate „One World. One Heart”, lansată anul acesta de iMapp Bucharest, în plină carantină generată de pandemie, a fost aleasă, prin votul publicului, ca fiind câştigătoare...

Creați un dormitor de poveste cu lenjeriile de pat de la Finette!

Creați un dormitor de poveste cu lenjeriile de pat de la Finette!
Dormitorul copiilor poate fi transformat acum într-o scenă de basm prin intermediul lenjeriilor de pat de la Finette. Acest magazin online aduce în atenția publicul său țintă o colecție impresionantă de...
Serviciul de email marketing furnizat de