După toate previziunile care anunţau că 2010 va fi un an mort pentru piaţa imobiliară, astăzi, o parte dintre dezvoltatori nu numai că nu se plâng de un 2010 lipsit de vânzări, ba chiar sunt foarte mulţumiţi cu realizările obţinute. Motivele, spun ei, ar fi că au înţeles trendul pieţei, nevoile cumpărătorilor şi au ales să acţioneze, în loc să aştepte în contextul în care, pe fondul crizei financiare cu care s-a confruntat România, cel mai important factor de decizie a fost preţul.
Soluţii flexibile de finanţare
În cele mai multe cazuri, atunci când îţi doreşti ceva, dar nu ai bani, renunţi la idee. Nu a fost şi cazul complexului rezidenţial City Green, care a căutat să aplice diferite variante de finanţare care să se preteze nevoilor fiecărui client, chiar şi celor care nu aveau bani. Astfel, pe cei care nu au reuşit să obţină un credit de la bancă şi nici nu au avut altă modalitate de plată, dezvoltatorul i-a putut îndruma către instituţii de finanţare care au oferit credite în condiţii speciale pentru cei care au vrut să se mute în complex. Pentru cei care deţin deja o locuinţă o pot folosi drept garanţie şi dezvoltatorul asigură finanţarea de până la 100% a preţului. Directorul de vânzări Green City, Alexandru Petrescu, spune că acestea au fost metodele care i-au ajutat să vândă în 2010 aproape 150 de case, cu o medie de 13 unităţi pe lună.
Raportul calitate-preţ
În topul firmelor imobiliare care nu au motive să se plângă de anul trecut se află şi Bee Igloo. Pe lângă strategiile de marketing şi extraserviciile oferite clienţilor, au ales să scadă preţurile, astfel încât să fie mai mici decât cele ale dezvoltatorilor în aceleaşi ansambluri rezidenţiale. „Cei mai mulţi au cumpărat în 2010 prin Programul Prima Casă, iar preţul mediu pe care aceştia au fost dispuşi să-l dea pe un apartament a fost de 70.000 de euro. Cum preţurile noastre pornesc de la 52.000 de euro la două camere cu o suprafaţă de 58 mp, este lesne de înţeles că pe acest segment au fost cele mai multe vânzări. Dar am avut contracte şi pentru trei camere, cu 102.000 euro”, spune Nimrod Zvik, director marketing Be Igloo.
Adaptare la condiţiile de piaţă
Agenţia imobiliară Vission House a ales să îşi mute centrul de interes de la persoanele fizice la companii, reuşind astfel să încheie un 2010 aşa cum au dorit. La baza deciziei luate de companie a stat faptul că firmele „nu au de ce să aştepte vremuri mai bune, aşa cum fac clienţii de rezidenţiale şi au nevoia constantă de a-şi reloca sediile”. Cu toate că nu au renunţat nici la tranzacţiile cu persoanele fizice, directorul Vission House, Andrei Rusu, spune despre decizia pe care a luat-o că i-a ajutat să „analizeze mult mai bine bonitatea clientului şi determinarea lui de a cumpăra ceva înainte să înceapă o colaborare. În acest moment, aproape jumătate din afacere este susţinută de închirieri”.