x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Timp liber Fashion Străini fascinați de România: o țară perfectă pentru business

Străini fascinați de România: o țară perfectă pentru business

de Diana Scarlat    |    20 Noi 2018   •   13:10
Străini fascinați de România: o țară perfectă pentru business

În timp ce românii migrează către vestul Europei, din ce în ce mai mulți străini aleg România pentru a se instala aici și pentru a face afaceri profitabile. Deși o țară cu probleme economice nu ar atrage, în mod normal, investițiile în lumea modei, piața de fashion din România arată că situația este cu totul alta, iar un indicator demn de a fi luat în seamă este dezvoltarea noilor branduri din acest domeniu costisitor. Inga Velerie, născută la Sevastopol, a ales România, după ce a trăit în Rusia, Israel, Australia, Marea Britanie și Franța. Spune că s-a stabilit aici, pentru a-și crește copiii în liniște, dar și pentru a lansa un brand pe piața creației vestimentare, iar despre România spune că este o țară sigură și alegerea perfectă pentru afaceri profitabile.

O țară în care designul vestimentar se dezvoltă are semne clare de potențial economic, iar România este una dintre aceste țări, chiar dacă analizele socio-economice nu sunt întotdeauna optimiste. Totuși, un semn de prosperitate pe termen lung este alegerea pe care o fac din ce în ce mai mulți străini care se stabilesc în România, venind din vestul Europei sau de pe alte continente. Un segment important este reprezentat de specialiștii aduși de marile corporații, care în România se simt chiar mai bine decât acasă, dar, în ultimii ani au ales România și mulți oameni de afaceri, care au creat branduri în țara noastră. “Nu înțeleg de ce românii pleacă din țară. Eu am ales România și intenționez să rămân aici. România este o țară excelentă pentru a trăi, este o țară foarte sigură, pentru mine și familia mea. Copiii se simt foarte bine aici și merg la școli foarte bune. România este o țară foarte bună și pentru business, iar pentru afacerea mea cred că este cea mai bună alegere, pentru că industria de fasion merge foarte bine”, spune Inga Valerie, designer vestimentar care a trăit în mai multe țări din Europa, dar și de pe alte continente, dar a ales România, unde deja se simte acasă. Inga Valerie a lansat un nou brand în lumea modei, care-i poartă numele. Consideră că este un brand românesc și va puutea cuceri piețele din vestul Europei.

Totul e să-ți dorești să creezi ceva și gândurile se materializează. Iar piața din România este perfectă pentru creația vestimentară, pentru că sunt mulți cei care își permit să cumpere haine din colecțiile de modă, mai ales pentru că prețurile sunt mult mai mici decât cele ale marilor branduri.

Inga Valerie, designer vestimentar internațional

Alegerea în funcție de simțul interior

Creatoarea de modă spune că orice român ar putea să încerce să-și găsească locul pe piața din România, pentru că sunt foarte multe oportunități și este nevoie doar de alegerea cea mai bună. „Important este să faci ceea ce simți, pentru că atunci când îți dorești ceva și faci foarte bine acel lucru, poți face și business. Eu am început să creez haine, pornind de la ceea ce-mi doream. Ideile vin pur și simplu, din ceea ce-mi imaginez. Uneori mă trezesc dimineața și simt că aș vrea să mă îmbrac în ziua respectivă cu ceva anume. Îmi dau seama că nu am ceea ce-mi doresc și imediat mă apuc să creez. Uneori, dacă greșesc ceva, transform imediat acel lucru și-i găsesc o altă formă, dar întotdeauna iese ceva frumos. Materialele și culorile le aleg în funcție de ceea ce simt. Îmi dau seama că după ce am avut o dispută cu cineva, am ales materiale negre sau de culori închise, iar atunci când am avut o stare de spirit foarte bună am ales materiale în culori vii. După ce creez câteva piese, în același registru, imediat fac și o colecție, dar nu sunt multe piese de același fel. Le găsesc linii diferite”, mai spune creatoarea de modă.

Peste 8.000 de antreprenori străini

Statisticile arată că din cei peste 100.000 de cetățeni străini care locuiesc în România (112.000 în 2016), circa 50.000 au venit din state membre UE/SEE/CH. Deși procentul reprezentat de cetățenii străini din România este de numai 0,5%, raportat la totalul populației, important este faptul că cei mai mulți s-au stabilit în marile aglomerări urbane, în oraşe bine dezvoltate economic sau oraşe cu centre universitare, iar majoritatea acestora ocupă posturi importante în companii sau au afaceri profitabile. Peste 7% dintre cetățenii străini veniți în România (cca. 8.000) au ales țara noastră pentru a face afaceri și consideră că aici au facilităţi pentru investiţii și afaceri în orice domeniu. Pe mulți i-a ajutat și multiculturalismul din țara noastră, în special faptul că avem mulți vorbitori nativi de limbă germană, mai ales în Transilvania. “Am ales să locuesc în Brașov, din două motive. Pe de o parte, nu există niciun oraș în România care se poate compara cu acest oraș. Calitatea vieții e excelentă, pentru că aici avem tot: un oraș vechi, de poveste, cu toată infrastructura necesară, dar și un peisaj verde în imprejurimi. Pe de altă parte, neștiind limba română, nu prea am avut de ales, pentru că aveam nevoie de vorbitori de limbă germană, pe care i-am găsit aici”, povestește Bernhard Moestl, un austriac stabilit în România. El a-nvățat, între timp, româna, și se simte aici ca acasă. „Pentru mine e mai bine în România, deoarece se potrivește mult mai mult cu stilul meu de viață. Viata aici e mult mai liniștită, mult mai relaxată și trecerea timpului e mult mai lentă. În plus, îmi place faptul că România poate să fie un model pentru toată Europa, din punctul de vedere al minorităților. Senzația mea este că în România ești binevenit, indiferent de unde vii. Fiind acceptat de la început niciodată nu m-am simțit străin aici”, spune Bernhard. A vizitat prima oară România în 1988, iar după mulți ani petrecuți în Asia, nu mai simțea că se poate întoarce în țara natală. Bernhard Moestl este scriitor si keynote-speaker, susține conferințe despre conștiință, succes și leadership, în dezvoltare personală individuală și pentru companii. A vândut până acum mai mult de un milion de cărți care au fost traduse în 11 limbi. Are proiecte în domeniu turismului și vrea să promoveze frumusețea României, care a devenit țara lui.

Când o prietenă de-a mea, care a lucrat pentru o firmă din Austria, s-a mutat aici și m-a întrebat dacă vreau să vin și eu, am acceptat și chiar m-am îndrăgostit de țară și de oameni. Am simțit că aici e locul meu, unde vreau să trăiesc.

Bernhard Moestl, antreprenor din Austria

 

 

 

×
Subiecte în articol: romania business