x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Vechiul site Old site Arhiva Jurnalul Arhiva Jurnalul ADN-UL AUDI - Rapid şi elegant

ADN-UL AUDI - Rapid şi elegant

de Vali Blanaru    |    12 Oct 2008   •   00:00
ADN-UL AUDI - Rapid şi elegant

De la volanul R8-ului său  electronic cu viteză nelimitată, Rupert Stadler, preşedintele Consiliului de Administraţie al Audi, priveşte cu încredere viitorul industriei auto, chiar şi în vremuri de restrişte.



De la volanul R8-ului său  electronic cu viteză nelimitată, Rupert Stadler, preşedintele Consiliului de Administraţie al Audi, priveşte cu încredere viitorul industriei auto, chiar şi în vremuri de restrişte.

Îl întrebăm pe domnul Stadler cum poate contracara industria auto criza financiară?

"E adevărat că trecem printr-o perioadă tulbure, care ne afectează. Dar trebuie să ţineţi cont că nu a început ieri. Criza a început cu luni în urmă, cu criza ipotecară din SUA, urmată de creşterea preţului la carburanţi şi a materiilor prime, iar în acest stadiu pieţele au început să o ia razna. Cu toţii ştim că în unele economii oamenii au consumat mai mult decât le permitea puterea de cumpărare, pentru că au avut acces la creditare, iar acum vedem rezultatele. Totuşi, aş spune că în perioade turbulente mărcile puternice, cu un portofoliu atractiv de produse, vor reuşi să se impună. În septembrie datele arată că am vândut 95.000 de automobile, în creştere cu 12% faţă de aceeaşi perioadă din 2007. Un rezultat perfect în atingerea ţintei de un milion de maşini vândute în anul 2008".

Noile modele sunt gândite în acest scop?


"Ne vor ajuta să trecem prin aceste vremuri turbulente. Dacă această situaţie dură din punct de vedere economic este combinată cu un portofoliu nu prea puternic de produse, pot apărea pierderi. În vremuri dure trebuie să promovezi produse mai performante decât ale concurenţei".

Desigur, ne întrebăm dacă maşinile verzi, prezente în număr mare la Salon, reprezintă viitorul.

"Cred că discuţiile despre problemele de mediu vor fi pregnante în următorul secol, iar industria auto trebuie să-şi asume responsabilitatea. Răspunsul aparţine inginerilor şi tehnologiilor de vârf. Am prezentat A4, un model mediu premium cu emisii de 109 g/CO2 realizat prin inovaţii maxime. A1 e un model hibrid care îţi permite ca prin oraşe să mergi cu zero emisii, iar pe distanţe mari poţi combina motorul pe benzină cu cel electric. Să nu uităm de modelul A6, prezentat în urmă cu câteva luni: motorizare TDI şi un consum mediu redus cu 15%, până la 5,4 litri/100 km. În acest sector premium e o performanţă remarcabilă".   

Care e preferata domniei sale?

"R 8. Pentru că în momentul de faţă este cea mai rapidă, atinge viteza maximă de 301 km/oră".

Nu e limitată electronic?

"A mea nu este (râde). Cele de serie sunt limitate la 250 km/oră. Îmi place această maşină deoarece designul este special, superior a tot ce există pe piaţa auto, este o maşină superbă, care exprimă ADN-ul mărcii: e rapidă, sportivă şi în acelaşi timp exprimă eleganţă pură".

Anul viitor, Audi împlineşte 100 de ani…


"Pregătim ceva special, pentru că vom marca trecerea la următorii 100 de ani ai companiei".

Un model special?


"S-ar putea (râde). Cred că numai câteva companii pot aniversa 100 de ani de istorie, aşa că suntem foarte mândri: avem o istorie frumoasă, de maşini sport puternice şi frumoase. Ne-am luptat să menţinem marca Audi pe făgaşul stabilit de înaintaşii noştri. Nu pot să vă spun ce pregătim pentru aniversare, ci doar că va fi o surpriză".

×
Subiecte în articol: auto