x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Vechiul site Old site Arhiva Jurnalul Arhiva Jurnalul Agresivitate X6

Agresivitate X6

de Sebastian S. Eduard    |    08 Aug 2008   •   00:00

BMW ne propune un Sports Activity Coupe
Am descoperit maşina perfectă! La volanul ei te simţi la fel de sexy ca Brad Pitt şi Angelina Jolie luaţi la un loc. La fel de carismatic ca Jack Nicholson, de deştept ca un cîştigător de Premiu Nobel, de bogat ca Bill Gates, de portocaliu ca Dalai Lama. În fine, aţi prins ideea! Doamnelor şi domnilor: BMW X6.



BMW ne propune un Sports Activity Coupe
Am descoperit maşina perfectă! La volanul ei te simţi la fel de sexy ca Brad Pitt şi Angelina Jolie luaţi la un loc. La fel de carismatic ca Jack Nicholson, de deştept ca  un cîştigător de premiu Nobel, de bogat ca Bill Gates, de portocaliu ca Dalai Lama. În fine, aţi prins ideea! Doamnelor şi domnilor: BMW X6.

THE BIG ONE!. Bavarezii s-au gîndit la o maşină mare, pe sufletul americanilor, pentru că acolo se şi fabrică, în Carolina de Sud. Sportivă, puternică şi mai ales agresivă. Aşa că au avut tupeul (dacă nu ei, atunci cine?) să îmbine două clase. Designul dinamic şi performanţele unui Coupe sunt mixate ingenios cu înălţimea, tracţiunea şi versatilitatea unui SUV de mărime medie. A rezultat un Sports Activity Coupe, maşină care moşteneşte ce este mai bun din ambele clase.
"Ală de lîngă noi e un Tuareg?”, întrebă cineva din spate. Ei bine, da. Tocmai depăşeam un Tuareg şi ne uitam "de sus”.

AGRESIVITATE. Rezultă o maşină inainte de toate agresivă. Am mai spus-o si o repetăm. Din oprice unghi ai privi-o, din exterior, sau de pe poziţia şoferului maşina asta te face să te simţi vedetă şi stîrneşte reacţii extreme chiar şi la un jucător de şah. Cu preţuri variind între 58.000 şi 75.000 de euro, cele patru varinatele X6 au de toate – de la scaune ventilate, la DVD, televizor, trapă, etc... Mai mult, BMW X6 oferă două premiere mondiale: Control Dinamic al Performanţei (în echiparea standard) şi noul motor Twin Turbo V8 pe benzină cu High Precision Injection – cel mai eficient motor din clasa din care face parte.

Pentru prima dată la un BMW, Controlul Dinamic al Performanţei oferă noului BMW X6 calităţi unice la viraje. Distribuţa pe roata dreaptăspate ş pe cea stânga spate creşe stabilitatea pe şsea, indiferent dacămaşina este acceleratăsau nu. Acest lucru înseamnă că puteţ intra mai precis în curbe. Împreună cu sistemul de tracţiune integrală xDrive, Controlul Dinamic al Performanţei oferă agilitate şi dinamică îmbunătăţite, pe toate suprafeţele.

MOTOARELE. Motorizările sunt în număr de patru. Motorul pe benzină cu şase cilindri în linie, de 3 litri, cu High Precision Injection şi tehnologia Twin Turbo combină elasticitatea tipică a unui motor BMW pe benzină cu şase cilindri cu un cuplu la fel de impresionant. Cu 400 Nm disponibili de la doar 1.300 rpm în sus şi o putere dezvoltată de 225 kW (306 CP), acest motor este unul din cele mai puternice ale clasei sale. Ambele motoare diesel ale BMW X6 xDrive30d şi BMW X6 xDrive35d folosesc cea mai avansată tehnologie diesel – Common Rail – pentru performanţe ridicate şi consum foarte mic. Motorul turbodiesel al BMW X6 xDrive30d oferă 173 kW (245 CP) şi un cuplu de 520 Nm. BMW X6 xDrive35d cu tehnologia Variable Twin Turbo este şi mai eficient: aici, două turbocompresoare de dimensiuni diferite funcţionează secvenţial pentru a oferi putere şi rotaţii pe minut ridicate. Cu 210 kW (286 CP) şi un cuplu de 580 Nm sub capotă, maşina sprintează de la 0 la 100 km/ h în doar 6,9 secunde şi în acelaşi timp consumă doar 8,3 l/ 100 km (cifră mixtă rezultată la testele UE).

MAŞINĂ-GADGET. X6 poate fi privită şi ca o maşină-gadget. Are tot ce-ţi trebuie. Şi cînd spun tot, se înţelege că există chiar şi niste "chestii” la care nu te-ai gîndit. Spre exemplul televizorul, excelent potrivit în monitorul de navigaţie. Logica e simplă: dacă prin Bucureşti nu prea navighezi, de ce să nu te uiţi la telenovele? Mai avem apoi, în torpedou, o magazie de DVD-uri. Alta decît magazia de CD-uri, alta decît intrarea navigaţiei. Logica e simplă: pleci spre mare – bagi un DVD cu videoclipurile celor de la Guns N’Roses, la semafoare te uiţi la măiestria lui Slash (o tempora!), după care, cînd porneşti, rămîi doar cu sunetul şi asculti DVD-ul ca CD.

LA DRUM. Poate credeţi că o atare "măgăoaie” consumă mult. Evident că nu trebuie să credeţi pe cuvînt cifrele din carte. Cu asta v-aţi obişnuit. Ce ziceţi, însă de un drum în forţă, pînă la mare şi înapoi, cu un consum mediu de 10,5 (sistem DHL – door to door – adică şi ceva oraş, nu numai autostradă...). Tentant, nu?

×
Subiecte în articol: auto