x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Vechiul site Old site Arhiva Jurnalul Arhiva Jurnalul Auto - Noul Pajero, pregatit de atac

Auto - Noul Pajero, pregatit de atac

de Dragos Stoica    |    17 Sep 2006   •   00:00
Auto - Noul Pajero, pregatit de atac

Japonezii de la Mitsubishi vor prezenta la Salonul Auto de la Paris, intre 28 septembrie si 15 octombrie, noua generatie de Pajero, care se anunta de pe acum drept un model de top.

Constructorii de la Mitsubishi au intrat in linie dreapta pentru productia de serie a celei de-a patra generatii de Pajero. Provocare mai mult decat interesanta, mai ales daca avem in vedere faptul ca modelele anterioare s-au dovedit adevarate varfuri in domeniu, impunandu-se printre cele mai bune realizari SUV.

RETUSURI. Cea mai buna oportunitate pentru lansarea noului Mitsubishi Pajero pe piata europeana este Salonul Auto de la Paris, care urmeaza sa inceapa la finele acestei luni. Conform pozelor oficiale prezentate deja de producator, la exterior se observa destule retusuri, care readuc designul la definitia data de Conceptul Pajero II din 1979, incepand de la parbrizul inalt, complet vertical si aproape plat sau grila fata specifica si pana la haionul cu deschidere in lateral, dotat cu roata de rezerva montata pe exterior. Ca si "stramosii" sai, noul Pajero va fi disponibil la vanzare in doua variante de caroserie, cu cinci si trei usi.

MOTORIZARI. Argumentele cele mai convingatoare se gasesc insa la interior si in ceea ce priveste compartimentul tehnic, unde cateva noutati actualizeaza partea mecanica a gamei Pajero. La capitolul acesta trebuie amintite cele doua motoare: primul este un turbodiesel de 3,2 litri, cu patru cilindri si injectie directa, care dezvolta 170 CP, in timp ce al doilea propulsor este pe benzina, V6 de 3,8 litri, cu tehnologie MIVEC, care dezvolta 250 CP. Conform specialistilor, ambele motoare sunt realizari de exceptie. De asemenea, japonezii au introdus si a doua generatie a sistemului de tractiune integrala Super Select 4WD, care dispune de posibilitatea de cuplare cu un pachet de control al tractiunii ASTC. In alta ordine de idei, foarte important de stiut este faptul ca, pe anumite piete europene, Pajero are si alte denumiri, modelul fiind intitulat Montero in Spania, respectiv Shogun in Marea Britanie. Sub toate aceste denumiri insa, amatorul de SUV gaseste acelasi standard de calitate care a propulsat de-a lungul timpului modelul Pajero in randul celor mai bine vandute masini de teren. Pajero va fi introdus treptat in Europa in perioada octombrie 2006-martie 2007, urmand sa se tina cont de particularitatile fiecarei piete.

Noutati - Plansa noua de bord


Unul dintre sectoarele care au suferit modificari consistente este interiorul, care acum se remarca printr-o noua plansa de bord, scaune mai confortabile, precum si echipamente complet noi pentru Pajero. Farurile cu xenon, camera video, care asista parcarea, sistemul audio Rockford cu 12 difuzoare de 860W sau sistemul DVD pentru scaunele din spate sunt doar cateva noutati ale noului Pajero. Echipamentele electronice sunt de cea mai inalta calitate, adaugandu-se sistemul de navigatie cu hard disk 30 GB cu posibilitatea stocarii de muzica in format MP3 si wma, agenda electronica. Desi poate parea curioasa inzestrarea unui SUV cu atatea facilitati specifice mai degraba limuzinelor de lux, trebuie sa admitem totusi ca ne aflam in mileniul III.

Raliu - Versiune pentru Dakar


Cea de-a patra generatie Pajero a constituit totodata si baza de plecare pentru inginerii care au construit noul model de curse cross-country, ce urmeaza sa debuteze in editia viitoare a Raliului Dakar 2007. Supranumit "Pajero Evolution", acest model va fi lansat, de asemenea, la Salonul de la Paris impreuna cu modelul de serie. Trecutul si performantele din Raliul Dakar sunt in sprijinul sau, mai ales daca ne gandim ca Mitsubishi a castigat de 11 ori competitia de anduranta si a vandut, din 1982 incoace, peste 2,5 milioane de unitati Pajero. Dupa cum puteti vedea din fotografiile oficiale prezentate pana acum de producator, cele doua masini au aspect aproape identic, diferentele existand insa sub capota, fiind vorba de mediile diferite in care fiecare masina urmeaza sa ruleze.
×
Subiecte în articol: auto pajero