x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Vechiul site Old site Arhiva Jurnalul Arhiva Jurnalul Clasa mică, faţă cu recesiunea

Clasa mică, faţă cu recesiunea

de Vali Blanaru    |    12 Oct 2008   •   00:00
Clasa mică, faţă cu recesiunea

PARIS  •  PRODUCĂTORII PREZINTĂ LA SALONUL AUTO SOLUŢII PENTRU VREMURI GRELE
Automobile de clasă mică, motoare nepoluante şi care consumă din ce în ce mai puţin, hibride sau maşini electrice. Producătorii auto caută soluţii inovative pentru a evita recesiunea financiară mondială.



PARIS  •  PRODUCĂTORII PREZINTĂ LA SALONUL AUTO SOLUŢII PENTRU VREMURI GRELE
Automobile de clasă mică, motoare nepoluante şi care consumă din ce în ce mai puţin, hibride sau maşini electrice. Producătorii auto caută soluţii inovative pentru a evita recesiunea financiară mondială.

Chiar dacă vorbsc cu jumătate de gură despre efectele pe care criza financiară le va avea asupra industriei auto, producătorii se pregătesc să facă faţă recesiunii. Vedetele Salonului Auto de la Paris au fost automobilele de clasă mică şi cele care au motorizări economice şi puţin poluante.

VERDE E TRENDY. Germanii de la Volkswagen au prezentat Golf VI Bluemotion, ale cărui emisii de dioxid de carbon nu depăşesc 99 de grame pe kilometru. Seat Ibiza a adus la salon Ecomotive. Modelul, cu trei sau cinci uşi, este pus în mişcare de motorul diesel de 1,4 litri de 80 CP, la care s-a adăugat un filtru de particule. Potrivit constructorului spaniol, noua Ibiza Ecomotive are emisii de CO2 de 99 de grame la fiecare km, iar consumul este de 4 l/100 km.  

PUTEREA ELECTRICĂ. Marca Audi a prezentat conceptul A1 Sportsback, echipat cu o tehnologie hibridă de propulsie formată dintr-un motor convenţional şi unul electric. Automobilul este capabil să funcţioneze doar cu propulsorul electric, în anumite condiţii. Mic şi sexy, A1 va concura cu Fiat 500, noul Ford Ka şi Mini în segmentul life-style al clasei mini. De altfel, Fiat mizează puternic pe şarmul modelului 500 pentru promovarea vânzărilor, mare parte din standul mărcii italiene fiind dedicat micuţei citadine. Deliciul privitorilor l-a făcut Fiat 500 Essesse restilizat de tunerul Abarth.

CONCEPTE LA PRIZĂ.
General Motors testează piaţa cu maşina electrică Volt. Modeul se va vinde abia din 2011 în Europa. Volt poate merge 64 km datorită unei baterii litiu-ion de 16 kWh şi motorului electric de 150 CP. Ajutată de un motor convenţional pe benzină, cu un consum de 5,8 litri/100 km, autonomia maşinii creşte până la 500 km. Volt va fi propulsată exclusiv de motorul electric. Motorul pe benzină nu conduce niciodată direct roţile, ci furnizează energie pentru propulsorul electric. Conceptul Nissan Nuvu are doar trei metri lungime şi o mulţime de panouri solare pe capota pentru încărcarea bateriilor. Automobilul oferă spaţiu pentru doi pasageri plus încă un loc pliabil. Nissan a anunţat că în 2012 va pune în vânzare o maşină electrică, iar Nuvu oferă publicului primele indicii despre viziunea automobilului viitorului.

Clasici restilizaţi

Golful e printre cele mai populare maşini din România, iar pe plan mondial s-a vândut în 30 de ani în 26 de milioane de exemplare. Noul Golf 6 va fi disponibil cu două propulsoare TDI de 2,0 litri, care vor dezvolta 110 CP şi 140 CP. Pe benzină vor fi patru variante: 80 CP, 102 CP, 122 CP şi 160 CP. Noile motoare sunt mai eficiente: diesel-ul de 110 CP, care consumă în medie 4,5 litri/100 km, iar cel pe benzină 80 CP, consumă 6,4 litri/100 km. Pentru împătimiţi, VW a prezentat versiunea hot-hatch a Golf GTI cu un motor de 2,0 litri turbo FSI de 207 CP, ce accelerează de la 0 la 100 km/h în 7,2 secunde şi atinge o viteză maximă de 236 km/h.

×
Subiecte în articol: auto