La câteva luni bune de la lansarea modelului la Salonul Auto de la Geneva şi de la drive-testul din Maroc, unde au fost prezentate cu precădere modelele 4x2, a venit în sfârşit momentul testării lui Duster pe teren accidentat. Curiozitatea dacă unghiurile de atac şi degajare, prezentate drept cele mai bune din clasă, pot face faţă pe câteva trasee mai delicate a fost mare, dar răspunsul pe măsură.
Trecând peste certa şi mai de mult discutata incompatibilitate a motorului pe benzină, cu un cuplu neadecvat pentru drumuri în acest mediu, Duster a fost o surpriză şocantă. Dacă a fost până acum catalogat drept un SUV compact care se poate descurca la nevoie în off-road, trebuie spus că a abordat orice traseu cu aceeaşi lejeritate ca modele infinit mai titrate, asta graţie excelentului sistem 4x4, care a scos maşina în condiţii grele de exploatare. Ca o părere personală, cu motorul diesel de 1.5 dci (până acum testat doar în versiunea cu tracţiune faţă) şi cu nişte cauciucuri adecvate, de firmă, Duster poate reprezenta o opţiune incredibil de facilă pentru amatorii de off-road.
Ultimul BMW X3 vine în iarnă
Aşteptat să ajungă în România spre finalul acestui an, o dată cu lansarea în întreaga Europă, noul BMW X3 (foto) oferă două variante ultramoderne de motorizare. Propulsorul diesel cu patru cilindri, disponibil la noul BMW X3 xDrive20d, dezvoltă un punct maxim al puterii de 135 kW/184 CP, cu 5 kW/7 CP mai mult decât generaţia actuală. În acelaşi timp, consumul mediu de combustibil în ciclul de testare EU a scăzut cu 14 procente, la 5,6 litri/100 km. Noul BMW X3 xDrive35i va fi propulsat şi de un motor pe benzină cu şase cilindri dispuşi în linie, care dezvoltă 225 kW/306 CP.