x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Vechiul site Old site Arhiva Jurnalul Arhiva Jurnalul Dacia Lodgy, migraţie în deşert

Dacia Lodgy, migraţie în deşert

de Dragos Stoica    |    04 Mai 2012   •   21:00
Dacia Lodgy, migraţie în deşert

Delocalizarea produselor traditionale din ratiuni financiare la care au recurs de multi ani producatorii din vestul Europei a atins si Dacia. Candva de neimaginat, marca produsa la Mioveni de aproape 45 de ani a ajuns sa fie fabricata si peste hotare. Lodgy este primul model Dacia care este fabricat in afara Romaniei, Renault alegand fabrica de la Tanger (Maroc) pentru realizarea sa. Motivele sunt multiple. Dincolo de faptul ca uzina de la Mioveni nu poate sustine din punct de vedere tehnologic adaugarea celui de-al saptelea model pe aceleasi linii de productie, mana de lucru este mult mai ieftina decat in Romania, iar livrarea catre Occident, care este principala piata vizata pentru Lodgy, se va face mult mai usor, datorita autostrazilor din Spania. Inca o data platim tribut lipsei de infrastructura.

Designul lui Lodgy este unul clasic pentru un monovolum. Forme mari, portiere supradimensionate si ceva inovatii, asimetrii, pe la grupurile optice. Modelul respira aerul Dacia, se vede ca face parte din aceeasi gama, care insa, tocmai cu aparitia sa, incepe sa vireze usor spre alta generatie. De altfel, cea de-a doua infatisare Logan este asteptata la toamna. Mai pe scurt, Lodgy este mai elaborat, din toate punctele de vedere.

Versiunea pe care am condus-o in decorul exotic al vestitului Marrakech a fost cea de top, respectiv dieselul de 1.5 litri si 110 cai-putere. Cel mai probabil, aceasta va fi motorizarea pe care o vor alege familistii care se vor orienta spre Lodgy. Cu doi adulti in masina, plus bagajele aferente, motorul s-a comportat bine, aratandu-se destul de vioi. Comportamentul cel mai bun il are insa dupa 2.000 e turatii, cand se simte cu adevarat cuplul de 240 Nm, desi in fisa tehnica producatorul spune ca sunt suficiente 1.750 rpm pentru a dispune de momentul maxim al motorului. Transmisia aleasa s-a dovedit adecvata: o cutie manuala, exacta, cu sase rapoarte ceva mai lungi, ce au scopul de a eficientiza consumul. Oricum, la toamna va urma si o cutie automata. O surpriza foarte placuta a fost izolarea fonica, ce nu mai are nici o legatura cu huruitul de care s-au “bucurat' in trecut atat Solenza, cat si Logan. Sunetul este foarte bine estompat, nu se aude aproape nimic in masina pana dupa 3.000 de turatii.

Lodgy nu consuma mult. Pe traseul pe care l-am avut de parcurs a inghitit 7,4 litri la suta de kilometri intr-un regim mixt: oras, sosea nationala si drum virajat de munte, cu precizarea ca am tras de masina mai mult decat o va face cel care isi va transporta familia in vacanta. Plus ca Lodgy-ul nostru este nou-nout, ca atare avand inca un consum peste media normala cu aproximativ 20%-25%. In fisa tehnica, producatorul avanseaza un consum de 5,4 litri in oras si 4 litri afara. Tinuta de drum este in nota unui monovolum. Nu va sfatuim sa abordati prea tare curbele stranse, dar nu va faceti griji pentru eventualele denivelari. Suspensiile functioneaza perfect.

Argumentul cel mai important al lui Lodgy este interiorul. Sau, mai bine zis, spatiul oferit la interior. Cele sapte locuri oferite nu sunt vorba in vant, iar pe unul dintre locurile din spate a intrat fara probleme inclusiv un adult de 1,95 metri si 110 kilograme. Incredibil, nu-i asa? In rest, masina corespunde scopului sau familist. Mai multe spatii de depozitare, printre care unul deasupra plansei de bord, si actionarea geamurilor mutata pe portiere. Elementele de low cost mai sunt vizibile la calitatea unor plastice, care constrasteaza destul de puternic cu cromul inoculate butoanelor de la climatizare si altor ornamente. Instrumentele de bord sunt mai vizibile, iar cadranele, in numar de trei, preferandu-se de sine statatoare pentru informatiile computerului. Monovolumul vine cu centuri in trei puncte pentru toate cele sapte locuri, tetiere reglabile pe inaltime si un set complet de airbaguri frontale si laterale livrat in standard. Lista echipamentelor de siguranta activa include ABS, asistenta la franarea de urgenta si, optional, un alt sistem important, ESP. Plus limitator de viteza.

La capitolul tehnologiei, ecranul multimedia este bomba aruncata de Lodgy. Vorbim despre un screen de cele mai mari dimensiuni, multifunctional, cu conectivitate USB, iPod, MP3 si Bluetooth. Am testat cu brio navigatia si sistemul audio. O bila neagra insa pentru lipsa cu desavarsire a slotului pentru CD-uri. Cei de la Dacia spun ca au avut de facut un compromis, alegand sa ofere un ecran mai mare in locul fantei pentru CD-uri. Posibil, dar in targetul lui Lodgy se regasesc multi oameni care nu folosesc tehnologia de ultima ora. In orice caz, saltul facut este enorm, iar pretul pentru modelul testat, dotat cu tot ce se poate la Dacia, este de 14.700 de euro.

FIsa TEHNICA

Cilindree: 1.461 cmc

Putere: 110 CP/4.000 rpm

Cuplu maxim: 240 Nm/1.750 rpm

Transmisie: manuala, in sase trepte

Acceleratie 0-100 km: 11,6 scunde

Viteza maxima: 175 km/h

Locuri: 7

Masa proprie: 1337 kg

Consum mixt oficia: 4,4 l/100 km

Volum rezervor: 50 litri

Volum portbagaj: 207 litri

Pret: 14.700 de euro

×