x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Vechiul site Old site Arhiva Jurnalul Arhiva Jurnalul Drive-test - Audi RS4 Cabriolet, adrenalina in stare pura

Drive-test - Audi RS4 Cabriolet, adrenalina in stare pura

de Dragos Stoica    |    08 Oct 2006   •   00:00
Drive-test - Audi RS4 Cabriolet, adrenalina in stare pura

Lansate in cursul acestui an, Audi RS4 Cabriolet si noul Audi TT au aparut in sfarsit si in Romania, fiind testate de pilotul de raliuri Horatiu Cristea.

Pasionatii masinilor sport au acum motive suplimentare de satisfactie. Dupa ce au fost lansate in toata Europa, Audi RS4 si noul Audi TT au ajuns si in Romania, iar nerabdarea legata de performantele acestora a fost raspandita din plin.

INTERES. Aduse in aceeasi noapte din Germania, direct de pe circuitul de teste de la Ingolstadt, ambele masini au fascinat. Ca sa fim sinceri insa, interesul major l-a suscitat RS4 Cabriolet, care, dincolo de faptul ca nici o alta decapotabila nu a fost vreodata dotata cu o asemenea putere (420 CP), atrage inevitabil prin designul deosebit si prin amenajarile de la interior. Mai mult decat atat, acustica motorului V8 este absolut speciala, facandu-i pe cei care au ocazia sa se suie la bordul sau sa se simta ca intr-o veritabila masina de curse.

EXPERIENTA. Pentru ca testul sa fie cat mai veridic si mai special, la volan s-a aflat un om de meserie, respectiv pilotul de raliuri Horatiu Cristea. Desfasurat pe un segment de drum intens virajat dintre Rasnov si Poiana Brasov, testul a fost pana la urma o adevarata experienta. Sa te afli pe scaunul din dreapta atunci cand masina se indreapta cu 160 km/h catre o curba in ac de par este o senzatie speciala, pe care o constientizezi parca mai bine dupa ce a luat sfarsit.

CONCLUZII. La capatul unui voiaj in care mai aveam putin si credeam ca luam parte la Raliul Brasovului, concluziile au venit aproape de la sine. "Pentru ceea ce-si propune si mai ales pentru o masina de serie, Audi RS4 Cabriolet este categoric o reusita. Problema este ca 99% din oamenii care se vor sui in masina asta nu prea au ce cauta in ea. Este o masina puternica, ce face totul mult mai repede decat poate gandi creierul uman. Practic, ca sa cunosti in amanunt modul in care se comporta o masina de asemenea putere, ar trebui sa o iei gradual, sa mergi cu ea macar 3.000 de kilometri si sa urci treptat. Daca o iei azi si maine te duci sa calci acceleratia pana la fund, e posibil sa ai surprize", a spus automobilistul. Rezumand, motorul V8 de 4.2 litri urca lejer pana la peste 8.000 rpm, gratie tehnologiei FSI, iar rezultatul este unul pe masura. Cu plecare de pe loc, Audi RS4 Cabriolet atinge 100 km/h in 4,9 secunde si 200 km/h in 16 secunde, viteza fiind insa limitata electronic la 250 km/h, acestea fiind datele de catalog. Ca sa fiu sincer, cand m-am aflat in scaunul din dreapta, alaturi de Horatiu Cristea, nu mi-a mai ars sa numar secundele si sa verific datele.

Motor - Putere si forta la maximum

Fara indoiala, principalul punct de atractie al lui Audi RS4 Cabriolet este motorul absolut spectaculos. Inca de la prima apasare ceva mai dura a acceleratiei te simti impins adanc in scaun, motorul respectand blazonul companiei. Concret, acesta este un V8 de 420 CP care poate urca in turatii cu usurinta la peste 8.000 rpm. Cilindrul este de 4.163 cmc, iar cuplul maxim este de 430 Nm la 5.500 rpm. Puterea de tractiune este absolut remarcabila si, la un stil nu foarte agresiv de condus, ii permite soferului sa se atinga destul de rar de maneta schimbatorului. Motorul cu opt cilindri care propulseaza RS4 Cabriolet include caracteristici precum pistoane modificate si biele conice, un arbore cotit nou, precum si capete de cilindri noi. Sistemul de evacuare cu doua brate si tevi marite furnizeaza o putere si mai mare. Astfel, acest motor superb furnizeaza acceleratii si performante maxime, indiferent de situatia de trafic. Fluxul de putere constant de la viteze mici si pana la peste 8.000 rpm este adecvat atat unui stil mai "cuminte" de sofat, cat si unor incercari sportive la extrem.

Interior - Scaune speciale tip RS

La interior, scaunele speciale tip RS s-au dovedit a fi piese de rezistenta. Extrem de bine gandite, acestea sunt supersportive, strangandu-te practic din laterale atunci cand stilul de condus este unul agresiv, ceea ce s-a dovedit extrem de benefic pentru pasagerul din dreapta. La aceste scaune, latimea sezutului si a spatarului se regleaza electronic, in functie de preferinte. Suportul lateral mai bun poate fi obtinut prin apasarea butonului Sport, functie care, in afara raspunsului mai spontan al acceleratiei si sunetului mai sportiv al sistemului de evacuare, umfla partile laterale ale scaunului, oferind un sprijin mai sigur pasagerilor din fata. In ceea ce priveste celelalte dotari, acestea sunt la un standard extrem de ridicat, fie ca vorbim de sistemul de sonorizare premium sau de cel de navigatie.

DATE TEHNICE
Audi TT Coupe
  • Cilindree: 1.984 cmc, 4 cilindri turbo
  • Putere: 200 CP/5.100-6.100 rpm
  • Cuplu: 280 Nm/5.000 rpm
  • Transmisie: automata, 6 trepte
  • Viteza maxima: 250 km/h
  • Pret: 41.940 euro
  • Audi RS4 Cabriolet
  • Cilindree: 4.163 cmc, V8
  • Putere: 420 CP/8.250 rpm
  • Cuplu: 430 Nm/5.500 rpm
  • Transmisie: manuala, sase trepte
  • Viteza maxima: 250 km/h (limitata electronic)
  • Pret: 88.400 euro
  • ×
    Subiecte în articol: auto putere audi cabriolet