x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Vechiul site Old site Arhiva Jurnalul Arhiva Jurnalul Ford B-Max, ban de Craiova

Ford B-Max, ban de Craiova

de Dragos Stoica    |    07 Sep 2012   •   21:00
Ford B-Max, ban de Craiova

Lipsa montantului B permite o deschidere de 1,5 metri pentru accesul in interior, iar siguranta nu este deloc afectata: monovolumul de clasa B este prima masina produsa in Romania care a obtinut cinci stele la testele EuroNCAP!

Intalnirea cu B-Max a fost cel mai asteptat test din ultimul an. Iar asta dintr-un motiv foarte simplu, generat de primul contact cu masina, in luna martie, la Salonul Auto de la Geneva. Atunci am avut surpriza de a gasi un model realizat cu adevarat la standardele occidentale, de la vopseaua caroseriei la cele mai mici cusaturi de la interior. Am pastrat ceva rezerve pana la revederea cu modelul de serie, adica cel produs cu adevarat la Craiova.

Iar Fordul din Banie n-a incetat sa ma uimeasca. Nu am sesizat nici o diferenta fata de modelele pre-serie dezvaluite in premiera mondiala la Geneva, si credeti-ma ca aproape am verificat cu lupa calitatea finisajelor. Fara teama de a gresi, trebuie spus din capul locului ca B-Max este masina cea mai avansata din punct de vedere tehnologic care s-a produs pana acum in Romania. E adevarat, Ford nu este un brand romanesc, dar fabrica unde a vazut B-Max lumina zilei este pe malul Jiului si vorbeste perfectul simplu cu aceeasi usurinta cu care schimba engleza americana cu germana cu accent de Koln. Iar 60% din componentele lui B-Max sunt realizate exclusiv in Romania!

Inovatia cu care B-Max spera sa sparga piata monovolumelor de clasa B este sistemul facil de acces la interior. Lipsa stalpului de sustinere central genereaza o deschidere de peste 1,5 metri, in conditiile in care portierele fata se deschid clasic, iar cele de pe spate culiseaza spre posterior. Renuntarea la montantul B a reprezentat totodata si cea mai mare provocare pentru ingineri, care au urmarit ca structura de rezistenta a masinii sa nu fie afectata. Au ramforsat cele doua portiere de asa natura incat atunci cand acestea sunt inchise, functia montantului sa fie suplinita perfect. Practic, imbinarea acestora tine rolul stalpului central, iar B-Max a obtinut cinci stele la testele de siguranta EuroNCAP! Strict ca design, B-Max arata cu adevarat bine. Masina este moderna si se preteaza perfect pe tendinta pietei urbane occidentale, principala sa tinta.

La interior, masina de la test a venit in echipare Titanium. Plasticul de pe bord este moale si placut la atingere, departe de asperitatile cu obisnuiesc de obicei modelele romanesti. Sistemul audio este Sony, exista un display color, dar deocamdata nu si navigatie, care urmeaza sa fie disponibila optional in viitor. Tehnologia de aici presupune Bluetooth si conexiune USB. Cat despre spatiu, numai de lauda. Pozitia soferului este inalta , tn timp ce lipsa montantului B permite ca in spatele unui sofer inalt sa intre o persoana de aceleasi dimensiuni. Lucru verificat! Volumul portbagajului este de 318 litri, cu precizarea ca spatiul poate fi marit mult prin inlaturarea podelei duble sau prin rabatarea banchetei spate si a scaunului din dreapta soferului, la nevoie.

La testul din Germania am avut parte de doua motorizari, respectiv dieselul de 1.6 litri si 95 CP si EcoBoost-ul de 1.0 litru (120 CP). Gama mai cuprinde un EcoBoost de aceeasi cilindree, dar in versiunea mai mica de putere (100 CP), 1.4 Duratec de 90 CP si 1.6 Duratec de 105 CP, acest ultim propulsor putand fi comandat cu o cutie PowerShift cu sase trepte. De asemenea, dieselul este disponibil si intr-o versiune mai mica de putere, cu 75 CP. Din cele doua motorizari incercate, EcoBoost-ul de 120 cai-putere in trei cilindri se potriveste manusa cu B-Max. Nu degeaba a fost declarat motorul anului, si, nota bene, este construit in intregime la Craiova. Ofera putere inca de la turatii joase si te imbie la un mers cat mai sportiv, ceea ce insa ridica valoarea consumului. Tras de el la maximum, pe autobahn-urile germane fara restrictii la viteza, am avut un consum de 8,8 litri la suta de kilometri. Testat cam in aceleasi conditii, diesel-ul a inregistrat 6,7 litri, pentru ca schimbarea stilului de condus intr-un unul mai apropiat de ideea unei familii tinere sa aduca reducerea consumului cu aproximativ 20-25% in ambele variante de motorizare.

Absolut impresionanta este tinuta de drum! Masina se lipeste incredibil de sosea, cu un ruliu foarte redus pe viraje. Suspensia reprezinta compromisul aproape perfect intre confort si putina sportivitate, iar B-Max este pur si simplu stabila la viteze de 170-180 km/h. Optional, B-Max vine cu dotari precum sistem de franare automata in caz de accident iminent la viteze mici, parbriz incalzit, scaune incalzite si camera video pentru marsarier. In standard, siguranta este asigurata sase aibaguri, ABS, EBD, ESP. Echiparea Titanium de la test ofera Active City Stop, un sistem care opreste automobilul automat in cazul unui impact iminent in mediu urban si un sistem de asistenta in caz de urgenta, care suna automat la 112 in cazul unui accident grav.

Preturile pentru B-Max pornesc de la 13.400 euro pentru motorizarea de baza - 1.4 l 90 CP benzina - si ajung pana la 17.650 euro, pentru modelul de top, cu motorul diesel 1.6 de 95 CP. Versiunea 1.0 EcoBoost Titanium pleaca de la 16.900 de euro, iar B-Max poate ajunge chiar la 20.000 de euro, ceea ce nu il face o masina tocmai ieftina.

×