x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Vechiul site Old site Arhiva Jurnalul Arhiva Jurnalul GTline, un Megane care îţi oferă de toate: stil, economie, sportivitate

GTline, un Megane care îţi oferă de toate: stil, economie, sportivitate

de Sebastian S. Eduard    |    23 Aug 2012   •   21:00
GTline, un Megane care îţi oferă de toate: stil, economie, sportivitate

De multa vreme nu m-am simtit atat de bine la volanul unui Renault Megane. Recent, am testat RS-ul - 265 de cai in stare pura. Stiam ce sa ma astept: RS este masina care se conduce permanent cu un zambet electoral la vedere. Am mers si cu seria limitata Olimpique. OK! Dar GTline-ul mi-a placut pentru ca iti livreaza performanta acolo unde, poate, nu te asteptai.

Motorul

Carcotasii vor spune ca din pacate, GT line-ul nu ofera foarte multe variante de motorizare. Te confrunti cu 130 de CP, fie ca iei un model pe benzina, fie ca preferi un diesel. Dar motorul de pe diesel, caci pe el l-am testat, este intr-adevar o revelatie.

Cuplul este extrem de generos. Ai 320nm disponibili inca de la 1750rot/min, iar 80% din cuplu este disponibil inca de la 1500 rot/min. Ai astfel senzatia unei masini care "se infige' chiat ca porneste de pe loc sau esti undeva la 150kmh si simti nevoia de mai mult.

Evident ca nu ne vom intalni cu consumul din carte. Ne vom mandri insa ca intr-un test de peste 200 km, pe autostrada, cu viteze peste cele legale (mai multe nu putem spune) masinuta nu a cerut mai mult decat 5,7l/100km. Ceea ce este excelent.

La exterior

Sa vorbim si despre design-ul exterior? Este o asina in jurul careia te invarti., care iti atrage atentia fie ca este intr-o parcare sau o vezi oprita la un semafor. Stilizarile oferite peste cele ale unui Megane obisnuit fac din GT line o silueta sport de recunoscut si invidiat.

Noi am testat:

Motorizare: 1.6dCI/130CP GT line Energy

Cutie: 6+1

Viteza maxima: 200kmh

Acceleratie 0-100kmh: 9.8s

Consum: 4.8/3.6/4.0

×