x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Vechiul site Old site Arhiva Jurnalul Arhiva Jurnalul Hyundai i30, facelift la numai doi ani

Hyundai i30, facelift la numai doi ani

de Dragos Stoica    |    04 Sep 2010   •   00:00
Hyundai i30, facelift la numai doi ani

Modelul care împarte aceeaşi platformă cu Kia cee'd a primit în 2010 o uşoară restilizare, prezentată în premieră la Salonul Auto de la Geneva.

În principiu, modificări mai importante au apărut la grila frontală, ambele bare de protecţie, proiectoarele de ceaţă, garnitura cromată care înglobează sigla firmei coreene şi la pragurile laterale. Sub capotă, i30 are acum două motorizări pe benzină şi una pe motorină.

O piaţă aflată într-o continuă mişcare i-a determinat pe responsabilii Hyundai să caute rapid modalităţi de a a-şi consolida poziţia. Aşa se explică faptul că, la numai doi ani de la lansarea versiunii de bază, i30 a primit în acest an un facelift menit să atragă în principal clienţi din spaţiul european, tot mai devotaţi în ultimii ani ideii de compacte ieftine. De fapt, succesul conceptului respectiv a fost puternic probat în ultimii ani tocmai de "verişoara" Kia cee'd, cele două maşini împărţind acelaşi şasiu, dar şi numeroase alte elemente de caroserie.

Motorizările sunt acum în număr de trei, dintre care două pe benzină şi un diesel. Fanii "benzinarelor" au de ales între un DOHC 1,4 (109 CP) şi 1,6 DOHC (122 CP), în timp ce varianta pe motorină este 1,6 CRDi cu 115 CP, ultima lucrând cu o transmisie manuală în şase trepte, faţă de numai cele cinci rapoarte ale cutiei de pe cele pe benzină. Modelul testat a fost echipat cu motorizarea diesel, aşa că la el ne vom referi mai departe.

La modul concis, motorul diesel cu care este echipat i30u (cum este denumit oficial facelift-ul) este o realizare notabilă. Oferind un cuplu de 255 Nm, care sunt suficienţi pentru greutatea şi dimensiunile maşinii, ea are viaţă sub capotă, dar faptul că trebuie s-o accelerezi puţin ca să beneficiezi de momentul maxim poate incomoda în anumite ipostaze, de exemplu în depăşiri. Transmisia manuală este bine ajustată pe parametrii motorului, cu rapoarte echilibrate şi care finalmente ajută din plin la înregistrarea unui consum redus. Spre exemplificare, trebuie spus că, de-a lungul a peste 650 de kilometri, i30u 1,6 CRDi n-a sărit de 5,8 l/100 km, în condiţii variate de trafic (urban, autostradă, Transfăgărăşan). Ceea ce reprezintă un consum impresionant şi realmente corect!

Aşa cum îi stă bine unui hatchback cu uşoare accente sportive, i30 facelift se comportă binişor în curbe. Poţi intra destul de tare, deoarece direcţia este precisă şi fermă, iar suspensiile sunt reglate mediu. Nu au rigiditatea unei sportive pursânge, pentru că nici n-ar fi cazul, dar nu sunt nici moi. Interesant este că toate aceste valori medii în care se încadrează i30u pe mai toate capitolele dau la final un feedback excelent celui de la volan! Maşina se conduce uşor şi plăcut, practic te îmbie la drum, iar autonomia de care dă dovadă te face să visezi excursii în străinătate.

La interior, locul şoferului este decent şi pentru un individ de 1,90 m, în timp ce pasagerul din dreapta se lăfăie de-a dreptul. Nici în spate nu se stă înghesuit. În schimbul acestui lucru însă a fost sacrificat volumul portbagajului, care are doar 340 de litri, valoare care se poate dubla în condiţiile rabatării banchetei spate. La bile negre, sistemul audio n-a impresionat deloc. S-a auzit slab, când înfundat, când fals, ceea ce diminuează puţin din existenţa unor posibilităţi de conectare gen MP3, iPod etc. Materialele folosite sunt în nota obişnuită a clasei: de calitate bună, cu o tapiţerie realizată într-un mix reuşit de piele şi textil. Preţurile pentru Hyundai i30 facelift pornesc în România de la 11.660 euro (TVA inclusă) pentru versiunea pe benzină de 1,4 litri, nemetalizată, ajungând la 14.868 de euro (TVA inclusă) în cazul modelului diesel testat. Totodată, i30 vine automat cu o garanţie pe cinci ani, transmisibilă şi fără limită de kilometri, cinci ani de asistenţă rutieră şi cinci ani de verificări tehnice periodice.

×
Subiecte în articol: auto