x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept

Laguna 3

de Sebastian S. Eduard    |    13 Iun 2008   •   00:00

Elegantă, silenţioasă şi mare rău. Cam aşa s-ar putea caracteriza noua Laguna sau Laguna 2 – cum vreţi să-i spunem.

Elegantă, silenţioasă şi mare rău. Cam aşa s-ar putea caracteriza noua Laguna sau Laguna 2 – cum vreţi să-i spunem.


SUCCES.
Francezii au continuat succesul primului model pe aceeaşi linie. Nu au încercat să epateze cu cine ştie ce inovaţii şi găselniţe, şi asta-i bine. Nu au încercat să facă o altă maşină, au îmbunătăţit-o semnificativ pe prima.

Noua Laguna este o maşină de autostradă, o maşină care să o pui pe pilot automat şi să faci drumuri lungi, oricît de mult ai încărca-o. Ţinuta de drum este excelentă, direcţia precisă, stabilitatea de la foarte bine în sus. Scaunele confor­tabile... poate le-am fi vrut şi mai confortabile. Cu mai multe reglaje, cel puţin.

Trapă pentru locurile din faţă şi un foarte mic sun-roof pentru spate. O alegere ideală care dă maşinii o accentuată nuanţă sportivă. Dacă vechea Laguna era o maşină elegantă, Laguna 2 face parte din categoria sport-elegant.


OPŢIUNI.
O singură remarcă. Maşina are nu mai puţin de 1,5 tone. Aşa că, dacă şofaţi prin Bucureşti (sau chiar aşa, folosită ca maşină de exterior), aveţi nevoie de o moto­rizare superioară. Alegeţi fără a ezita motorizarea pe motorină de 150 CP în detrimentul celei de 110 CP. Consumurile sînt comparabile, însă senzaţia trăită te va convinge. Cei 40 de cai în plus fac minuni.

 

La interior

Poate cele mai multe schimbări au avut loc la interior. Comenzile sînt aşezate extrem de logic, nimic nu este în plus. Instalaţia audio nu dă rateuri şi, ceea ce este enervant şi la unele mărci mai scumpe, nu pierde semnalul radio. Producătorul francez a preferat ca volanul să fie monopolizat nu de comenzile instalaţiei audio, ci de cele ale pilotului automat. O alegere care la început ne-a mirat, apoi am înţeles-o şi aplaudat-o.

Cîteva cuvinte despre finisajele interioare. Te afli la bordul unei maşini executive, aşa că ochiul nu va fi perturbat de plastice ieftine, de culori tălîmbe sau de forme curioase. Nimic nu este ostentativ, iar francezii reuşesc să îmbine plăcutul cu utilul. Pur şi simplu este un bord bine gîndit, care nu enervează nici logica, nici ochiul.


Noi am testat:
Motorizare:1,5 dCI/110 CP
Cutie:6+1
Viteză maximă: 192 km/h
Acceleraţie: 0-100 km/h: 12,1s
Consum: 6,1/4,5/4,9 l


Motorizare:2,0 dCI/150 CP
Cutie:6+1
Viteză maximă: 210 km/h
Acceleraţie: 0-100 km/h: 9,5s
Consum: 7,8/5,1/6,0 l

×
Subiecte în articol: auto laguna