x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept

M3: Bestia!

28 Dec 2007   •   00:00

Bine-bine, ştiu că vă promiteam la un moment dat să nu dau avioane. Insă... tocmai m-am urcat intr-un astfel de avion, şi senzaţia trăită a fost dusă la extrem.

Un avion de 420 CP. Pentru băieţii care au şi ceva creier, nu numai cardurile pline!

Bine-bine, ştiu că vă promiteam la un moment dat să nu dau avioane. Insă... tocmai m-am urcat intr-un astfel de avion, şi senzaţia trăită a fost dusă la extrem.

De obicei, cănd mergi cu avionul ai pilot. Ei bine, şi eu am avut unul, care mi-a arătat cum trebuie strunită "fiara". Sau "bestia". Este vorba despre Claudiu David, un tip superprof, care m-a făcut varză, m-a scuturat ca intr-un shaker, pănă am cerut indurare. După care a recunoscut că a fost "iertător" şi nu a maltratat maşina pentru a da tot ce poate da.

Reacţie. Se pare că majoritatea celor care iau contact pentru prima dată cu o astfel de bestie are afişat pe faţă un zămbet cretin-electoral. Aşa, cam ca in campaniile politice din anii ’90, da’ mult mai cretin. Maşina pur şi simplu te răpune, iţi arată din prima ce poate, şi tu nu poţi decăt să oftezi ca o domnişorică de pension părăsită in pragul bisericii.

Este genul de maşină pentru care trebuie să ai creier. Categoric. Pentru că este genul de maşină cu care nu trebuie să-ţi pui mintea, pentru că, altfel, vei constata că asfaltul se termină extrem de repede, iar copacii sunt foarte mulţi.

DSC. Pentru cei care nu au exces de materie cenuşie există Dymanic Stability Control. Il apeşi şi eşti safe: nu mai poţi derapa, nu te poţi răsturna, nu poţi ieşi de pe carosabil - orice manevră "nebună" ai face, maşina te corectează şi acţionează frănele. Mai lipseşte doar să te fluiere şi să-ţi pună piesa lui Alice Cooper "Hei stupid!".

Că e full accesorizată - nu mai vorbim. De la computerul de bord poţi schimba suspensia, servodirecţia sau puterea motorului (că doar nu ai nevoie de 420 CP cănd, blocat in trafic, mărunţeşti din buze la adresa lui Videanu).

Date tehnice

Motorizare  4.0 L/ 420 CP

Cutie manuală: 6+1

Viteză maximă Â 250 km/h

Consum 17,9/9,2 l/100

Acceleraţie 100 km/h: 4,8 s

Preţ cu TVA 69.000 euro

News

Nissan, in Europa. Nissan a inregistrat vănzări-record in Europa in luna noiembrie, de 49.168 de unităţi, o creştere de 14,5% in comparaţie cu aceeaşi perioadă a anului trecut. Pănă acum, Nissan a văndut 521.285 de unităţi, cu 6,2% mai mult decăt in 2006. Modelul compact Tiida se vinde bine, in această lună găsindu-şi 2.452 de cumpărători. Nissan se pregăteşte să lanseze acest model şi pe alte pieţe in ianuarie 2008 (Germania, Austria, Elveţia, Spania şi Portugalia).

Marca Maserati traversează o perioadă foarte favorabilă. In al treilea trimestru al anului 2007, veniturile au atins 141 de milioane de euro, cu 33% mai mult cu aceeaşi perioadă a lui 2006. Această creştere se datorează modelelor Maserati Quattroporte Automatica şi Maserati Granturismo, noul coupe fiind lansat oficial pe toate pieţele pănă la sfărşitul lui 2007. De asemenea, veniturile obţinute in primele nouă luni ale anului se ridică la 485 de milioane de euro, cu 29,3 procente mai consistente decăt in perioada similară din 2006. In trimestrul al treilea, profitul a fost de 6 milioane de euro.

General Motors (GM). Europa a atins un nou record - vănzări de 2.004.172 de autovehicule, comercializate in perioada ianuarie-noiembrie 2007, intrecănd recordul anului anterior cu o lună inainte de termen. Cota de piaţă rezultată, de 9,5 procente, este cu 0,3 procente mai ridicată decăt cota de piaţă din aceeaşi perioadă a anului trecut şi cea mai ridicată din 1999 pănă in prezent. Chevrolet a fost motorul principal al vănzărilor inregistrate, cu o creştere de 32,4 procente in perioada ianuarie-noiembrie.

×
Subiecte în articol: auto