Uitaţi tot ceea ce ştiaţi despre maşini, pentru că în numărul de astăzi faceţi cunoştinţă cu Toyota Prius – maşina verde.
Uitaţi tot ceea ce ştiaţi despre maşini, pentru că în numărul de astăzi faceţi cunoştinţă cu Toyota Prius – maşina verde.
SF. O formă
ciudată, un hatchback spaţios. Oricum, o siluetă SF, nefamiliară. La urcarea la
volan – alte şocuri vizuale. În primul rînd, clasicul bord dispare. Te uiţi
dincolo de volan, te aştepţi să vezi ceasurile – iar ceasurile nu-s. Cadranele
digitale îţi fac cu ochiul de undeva din faţă, acolo unde parbrizul se îmbină
cu bordul. În dreapta, în zona instalaţiei audio e amplasat un monitor LCD cu
touchscreen, unde poţi vizualiza cum lucrează motorul. De fapt, motoarele. Ştiţi,
dar mai explicăm o dată. Prius are un motor hibrid, ceea ce înseamnă că motorul
principal, pe benzină, este ajutat de un electromotor care funcţionează în
special la turaţiile mici. Astfel, la un trafic de oraş, motorul cu benzină
este mai puţin solicitat de extrem de desele porniri şi opriri. Ei bine, pe
screen poţi vizualiza întreg acest proces. Ştii cînd mergi pe motorul electric şi
cînd cuplează celălalt. Te poţi autoeduca pentru a conduce cît mai economic.
LA VOLAN. Şi,
apropo de condus – o plăcere. Dacă găseşti un asfalt bun şi reuşeşti o perioadă
să mergi numai pe motorul electric ai senzaţia că, de fapt, nu te afli într-un
autovehicul. Zgomotul este zero, suspensiile sînt foarte moi, iar rularea este
extrem de silenţioasă. Practic – parcă nici nu ai fi pe patru roţi, ci pe un
soi de vehicul pe pernă magnetică. Poate exagerez, dar trebuie să încerci să
vezi despre ce e vorba...
Mersul economic l-am încercat şi noi. Şi, culmea, a funcţionat. Sceptic, am reuşit să scot un consum de 4,8 litri/100km dimineaţa, pe un traseu (cel de venit spre serviciu, clasica transhumanţă de la sud la nord) pe care de obicei cu o maşină de 90 CP scot între 9 şi 11. Neverosimil, dar Prius hibrid pare făcut exact pentru mersul în coloană, poticnit şi mai mult pe loc din traficul bucureştean.
Noi am testat:
Motorizare: 1.5 L VVT
68/115 CP (electric/mecanic)
Cutie automată
Viteză maximă: 170km/
Acceleraţie: 0-100km/h: 10.7s
Consum: 5.0/4.2/4.3
News:
BERLINGO. Citroën va lansa în România în a doua jumătate a lunii iunie vehiculul comercial Berlingo, care va fi disponibil şi în varianta pentru transport de pasageri. Modelul este construit pe aceeaşi platformă ca modelul C4 Picasso. Ţinta de vînzări a Citroën pentru acest an în România este 6.000-6.500 de unităţi.
CLUB FIAT 500. La
mai puţin de două luni de la lansarea în România şi în urma unei investiţii ce
se va ridica la circa 600.000 de euro pentru o perioadă de doi ani, Fiat 500
îşi adjudecă una dintre cele mai rîvnite locaţii din Bucureşti. Clubul Cabaret, din Str. Glodeni nr. 3, devine Fiat 500 Cabaret şi aduce în
premieră în România un nou concept de a promova imaginea şi valorile unui
autoturism. Fiat 500 Cabaret este cea de-a treia locaţie Fiat de acest gen din
lume, după cafenelele deschise la Madrid şi Milano.
STRATEGIE. Renault
mizează pe majorarea perioadei dintre revizii cu 5.000 de kilometri, pentru
toată gama de autovehicule comercializate în România, şi pe programul “rabla”
pentru creşterea vînzărilor mărcii pe plan local, după o scădere de 3,8% în
primele patru luni. Astfel, pentru automobilele comercializate de Renault,
reviziile periodice se vor face la 15.000 de kilometri pentru motoarele
diesel, faţă de 10.000 de kilometri pînă acum, iar, pentru motoarele pe
benzină, intervalul de service a crescut de la 15.000 la 20.000 de kilometri.