x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Vechiul site Old site Arhiva Jurnalul Arhiva Jurnalul Maşina verde: Toyota Prius

Maşina verde: Toyota Prius

de Sebastian S. Eduard    |    06 Iun 2008   •   00:00

Uitaţi tot ceea ce ştiaţi despre maşini, pentru că în numărul de astăzi faceţi cunoştinţă cu Toyota Prius – maşina verde.

Uitaţi tot ceea ce ştiaţi despre maşini, pentru că în numărul de astăzi faceţi cunoştinţă cu Toyota Prius – maşina verde.


SF.
O formă ciudată, un hatchback spaţios. Oricum, o siluetă SF, nefamiliară. La urcarea la volan – alte şocuri vizuale. În primul rînd, clasicul bord dispare. Te uiţi dincolo de volan, te aştepţi să vezi ceasurile – iar ceasurile nu-s. Cadranele digitale îţi fac cu ochiul de undeva din faţă, acolo unde parbrizul se îmbină cu bordul. În dreapta, în zona instalaţiei audio e amplasat un monitor LCD cu touchscreen, unde poţi vizualiza cum lucrează motorul. De fapt, motoarele. Ştiţi, dar mai explicăm o dată. Prius are un motor hibrid, ceea ce înseamnă că motorul principal, pe benzină, este ajutat de un electromotor care funcţionează în special la turaţiile mici. Astfel, la un trafic de oraş, motorul cu benzină este mai puţin solicitat de extrem de desele porniri şi opriri. Ei bine, pe screen poţi vizualiza întreg acest proces. Ştii cînd mergi pe motorul electric şi cînd cuplează celălalt. Te poţi autoeduca pentru a conduce cît mai economic.


LA VOLAN.
Şi, apropo de condus – o plăcere. Dacă găseşti un asfalt bun şi reuşeşti o perioadă să mergi numai pe motorul electric ai senzaţia că, de fapt, nu te afli într-un autovehicul. Zgomotul este zero, suspensiile sînt foarte moi, iar rularea este extrem de silenţioasă. Practic – parcă nici nu ai fi pe patru roţi, ci pe un soi de vehicul pe pernă magnetică. Poate exagerez, dar trebuie să încerci să vezi despre ce e vorba...

Mersul economic l-am încercat şi noi. Şi, culmea, a funcţionat. Sceptic, am reuşit să scot un consum de 4,8 litri/100km dimineaţa, pe un traseu (cel de venit spre serviciu, clasica transhumanţă de la sud la nord) pe care de obicei cu o maşină de 90 CP scot între 9 şi 11. Neverosimil, dar Prius hibrid pare făcut exact pentru mersul în coloană, poticnit şi mai mult pe loc din traficul bu­cu­reştean.

 

Noi am testat:

Motorizare:  1.5 L VVT 68/115 CP  (electric/mecanic)
Cutie automată
Viteză maximă: 170km/
Acceleraţie: 0-100km/h: 10.7s
Consum: 5.0/4.2/4.3


News:

BERLINGO. Citroën va lansa în Ro­mânia în a doua jumătate a lunii iunie ve­hiculul comercial Berlingo, care va fi disponibil şi în varianta pentru trans­port de pasageri. Modelul este construit pe aceeaşi platformă ca mo­delul C4 Picasso. Ţinta de vînzări a Citroën pentru acest an în România este 6.000-6.500 de unităţi.


CLUB FIAT 500.
La mai puţin de două luni de la lansarea în România şi în urma unei investiţii ce se va ridica la circa 600.000 de euro pentru o pe­ri­oa­dă de doi ani, Fiat 500 îşi adju­de­că una dintre cele mai rîvnite locaţii din Bucureşti. Clubul Cabaret, din Str. Glodeni nr. 3, devine Fiat 500 Ca­ba­ret şi adu­ce în premieră în România un nou concept de a promova ima­ginea şi val­o­rile unui autoturism. Fiat 500 Cabaret este cea de-a treia locaţie Fiat de acest gen din lume, du­pă ca­fenelele deschise la Madrid şi Milano.


STRATEGIE. Renault mizează pe ma­jorarea perioadei dintre revizii cu 5.000 de kilometri, pentru toată gama de autovehicule comercializate în Ro­mânia, şi pe programul “rabla” pentru creşterea vînzărilor mărcii pe plan lo­cal, după o scădere de 3,8% în pri­me­le patru luni. Astfel, pentru aut­o­mo­bilele comercializate de Renault, re­viziile periodice se vor face la 15.000 de kilometri pentru motoarele die­sel, faţă de 10.000 de kilometri pî­nă acum, iar, pentru motoarele pe ben­­zină, intervalul de service a crescut de la 15.000 la 20.000 de kilometri.

×
Subiecte în articol: auto