x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Vechiul site Old site Arhiva Jurnalul Arhiva Jurnalul Nissan Micra: Micutza gheişă

Nissan Micra: Micutza gheişă

de Sebastian S. Eduard    |    27 Iun 2008   •   00:00

O supermini de zile mari

Am observat un fenomen. Cînd este vorba de maşini, mărimea contează. Femeile, de exemplu. Vor maşini cît mai mari. Mai mari şi decît Q7, dacă s-ar putea. Dacă nu, orice este pătrat, 4x4 şi îţi conferă un sentiment de siguranţă este în regulă.

Bărbaţii – unii dintre ei – atunci cînd nu îşi îndreaptă Maybach-ul cu ranga încep să-şi aleagă maşini mai mici. Uşor de parcat, comode, eventual cu motorizări sportive. Ideea de bază este să te ducă din punctul A pînă în punctul B cît mai repede şi să o poţi strecura între două semne de "Parcarea interzisă".


CARACTERIZARE. Acestea fiind spuse, nu putem spune că modelul Micra de la Nissan este neapărat unul destinat femeilor. Nu am întrebări cu privire la sexualitatea mea şi îndrăznesc să afirm că mi-a plăcut în Micra. O maşină bine legată, rigidă, cu suspensii potrivite pentru oraş (poate puţin mai moi nu ar fi stricat – dar, deh, nu am vizitat Japonia să văd dacă la ei există piatră cubică). Cutia de viteze: senzaţională. Rapoarte scurte, uşor de mînuit – ca şi cînd ar fi vorba de un motor sport. Nu este. Cei 88 de cai putere sînt însă suficienţi (nu credeam că o să pot spune aşa ceva) pentru mersul în oraş. Poţi "sări" dintr-o treaptă într-alta extrem de repede, fără nici o problemă. Direcţia este şi ea precisă.

Remarc încă un lucru pozitiv. Forjată şi exploatată maxim, maşina nu a sărit cu mai mult de 10% de consumul declarat în carte – un lucru bun.


EXTERIOR. Design-ul este evident unul feminin. Retro pe alocuri, el inspiră eleganţă, iar fotoliile de culoare deschisă, dacă le alegi, îţi vor inspira un permanent aer de vacanţă. Competitori: Pe piaţa românească Micra poate concura cu modele supermini precum Fiat 500, Mini, Panda, C1, Polo, Swift, Corsa.

 

Noi am testat:

Motorizare:1,4 L/88CP Tekna

Cutie:5+1

Viteză maximă:172 km/h

Acceleraţie: 0-100 km/h – 11,9 secunde

Consum: 7,9/5,4/6,3l

Preţ final: 13.230 Euro

 

News

ECO. Noua Mazda 6, echipată cu motorul de 1.8l, este conform EcoTest 2008 cea mai ecologică maşină pe benzină comercializată în România. EcoTest este un proiect ce testează emisiile de noxe pentru un număr mare de vehicule din Europa şi este publicat de Asociaţia Europeană a Cluburilor Auto. În topul realizat, Mazda 6 ocupă locul şase. Pe primele cinci locuri s-au clasat două vehicule hibrid şi trei modele echipate cu motoare diesel.


MUZEU. La 21 iunie a avut loc deschiderea oficială pentru public a Muzeului BMW, în München. Celebrul muzeu face parte din celebrul complex al birourilor centrale BMW, extins de curînd cu spectaculosul BMW Welt. Punctul central al expoziţiei va fi asigurat de cele 125 de exponate originale grupate în 25 de zone de prezentare, care reflectă într-o istorie de mai bine de 90 de ani puterea creatoare şi dinamismul mărcii BMW.


EXEO. Noua limuzină SEAT se va numi "EXEO". Lansarea pe piaţă, programată pentru prima jumătate a anul 2009, va marca un nou punct de referinţă în istoria mărcii spaniole, care îşi extinde gama de modele spre noi segmente. SEAT EXEO este o limuzină elegantă şi dinamică, de înaltă calitate, care etalează o tehnologie de excepţie şi reflectă cu fidelitate trăsăturile personalităţii SEAT.

×
Subiecte în articol: auto