x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Vechiul site Old site Arhiva Jurnalul Arhiva Jurnalul Nissan Murano 3.5 V6, cocktail Molotov

Nissan Murano 3.5 V6, cocktail Molotov

de Dragos Stoica    |    29 Mai 2010   •   00:00
Nissan Murano 3.5 V6, cocktail Molotov

E limpede, Murano rămâne model de referinţă pentru Nissan. Considerată pe drept cuvânt una dintre maşinile-amiral ale constructorului japonez, aceasta beneficiază acum de două motorizări, una pe benzină şi un diesel, după ce iniţial doar primul propulsor a înzestrat crossoverul. Bineînţeles, benzina a propus nişte parametri cores­punzători, cifrele sale fiind 3.5 litri V6, 252 CP la 6.000 rpm şi un cuplu de 334 Nm. Bombă pe roţi, dar costisitoare!

Trebuie spus de la început că preţul de pornire pentru modelul testat este 53.700 euro (TVA inclusă), astfel că vorbim de o maşină exclusivistă, care se bate pe segment cu adversari precum Porsche Cayenne, Mercedes ML şi BMW X6. Dacă vă gândiţi că unele sunt catalogate din start drept SUV-uri, trebuie spus că poziţionarea în gamă este la ora actuală mai mult o strategie de vânzări. Tocmai de aceea, americanii sunt cei mai practici, iar în loc de crossovere, offroad-ere şi alte asemenea clasificări, folosesc un sistem mult mai simplu şi mai fidel: SUV-uri mici, medii şi mari.

La capitolul designului, Murano are lipici, atrăgând imediat privirile. E suficient de fioros, deoarece noua generaţie a primit o grilă şi faruri noi, dar şi bosaje mai ample la aripi. E imposibil s-o uiţi, ceea ce este o mare calitate într-o perioadă caracterizată puternic de uniformizare. La interior, Murano dezvăluie specificul de lux al maşinii. Spaţiul este la discreţie şi practic te poţi lăfăi înăuntru indiferent de locul pe care îl ocupi. Modelul avut în test era echipat de top, cu sistem audio cu 11 boxe, magazine cu şase CD-uri, Bluetooth, multiple reglaje ale scaunelor din faţă, plafon panoramic cu trapă electrică, acţionare electrică a hayonului, mod electric de rabatare a scaunelor spate, sistem de camere de control care reproduc imaginea pe un monitor de top şi cheie inteligentă cu senzori de proximitate, plus multe alte gadgeturi. Pentru siguranţă, maşina oferă nu mai puţin de zece airbag-uri, tetiere active faţă şi ESP.

Motorul de 3.5 litri care dezvoltă 252 CP lucrează împreună cu o transmisie automată CVT cu şapte rapoarte, excelentă ca feedback pentru şofer. Nu există întârzierile de obicei întâlnite la automate, ba, mai mult, dacă o călcaţi violent în podea, turează motorul aproape instantaneu. Oricum, este o cutie înclinată spre confort, bine adaptată în jungla urbană. Trebuie însă atenţie mare la consum, deoarece Murano s-a dovedit însetat. Dacă mergi foarte atent, e posibil să scazi consumul urban undeva spre 14,5 litri, dar în regim normal de exploatare, fără plecări din tun la stopuri şi turaţii ridicate, se aşază undeva la 16 litri în oraş. În cazul unui stil agresiv de pilotaj, Murano poate schimba şi prefixul! Extraurban, o rulare perfect normală aduce consumul pe la 10 litri/100 km, ceea ce este o valoare onorabilă, având în vedere performanţele de sub capotă: Murano atinge suta de kilometri în opt secunde, iar viteza maximă avansată de constructor este de 210 km/h. Sistemul de tracţiune integrală duce grosul cuplului spre puntea faţă, dar acţionarea butonului Lock poate egala va­lorile cu puntea spate.

Ca ţinută de drum, Murano a impresionat din plin. Cu sistem de suspensii noi faţă de generaţia anterioară, Murano stă perfect în curbe, unde respectă fără greşeală trasa imprimată. Pe scurt, este o plăcere să-l conduci, mai ales la drum lung. Nu e însă maşina ideală de criză, adresându-se celor cu dare de mână şi dornici să beneficieze de tracţiune integrală cu confort maxim, dar şi de unele aptitu­dini off-road, la nevoie.

×
Subiecte în articol: auto Nissan