x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Vechiul site Old site Arhiva Jurnalul Arhiva Jurnalul Nissan Pathfinder facelift, forţă inteligentă

Nissan Pathfinder facelift, forţă inteligentă

de Dragos Stoica    |    28 Aug 2010   •   00:00
Nissan Pathfinder facelift, forţă inteligentă

Faţă de modelul de bază lansat pe piaţa europeană în urmă cu trei ani, Pathfinder facelift punctează acum mai mult la tehnologie şi dotări. Practic, avem de-a face cu un interior premium care întregeşte un off-roader autentic, ce este pus în mişcare de un motor diesel de 2,5 litri, 190 CP şi cuplu de 450 Nm. La cele de mai sus se adaugă designul exterior retuşat, precum şi garanţia sistemului tradiţional 4x4 cu reductor.

Lansat în Europa în 2007, Pathfinder a primit acum un binemeritat facelift. Binemeritat nu pentru că modelul de bază nu s-ar fi descurcat foarte bine atât la vânzări, cât şi în teren, cât pentru faptul că piaţa evoluează în permanenţă, chiar şi în condiţii de criză mondială.

Pathfinder este aceeaşi maşină de teren veritabilă. Caracterul ei de off-roader este vizibil din prima secundă, fiind suficient de observat liniile ferme ale caroseriei, cu tuşe în unghiuri drepte, în timp ce aspectul este unul de culturist care tocmai a plecat de la sală după câteva ore de antrenament. Oricum, faţă de modelul anterior, imaginea sa a fost puţin rotunjită, dar tot rămâne o maşină care respiră robusteţe prin toţi porii. Ceea ce, având în vedere că vorbim despre un "tot-teren", nu este un handicap, ci o calitate.

Singura motorizare existentă pe piaţa autohtonă este un diesel de 2,5 litri, care scoate 190 CP la 4.000 rpm şi un cuplu de 450 Nm disponibili de la 2.000 rpm. Modelul testat a fost dotat cu o transmisie manuală în şase trepte, cu sistem 4x4 cu reductor controlat electronic. Pe şosea, Pathfinder facelift se mişcă bine, fără să impresioneze, dar menirea lui nu se regăseşte în realizarea unor performanţe dinamice. Oricum, nu este leneş, în pofida greutăţii de 2,1 tone. Transmisia este bine etajată, însă se vede că a fost orientată mai mult pentru folosirea în off-road. Conform cifrelor oficiale, viteza maximă pe care o poate atinge este de 186 km/h, iar acceleraţia 0-100 km se face în 10,7 secunde.

Valorile unghiurilor de atac şi de degajare sunt de 30, respectiv 26 de grade, în timp ce panta maxim abordabilă este de 39 de grade. Înclinarea laterală admisă este de 48,7 grade şi adâncimea maximă este de 450 mm. Cu excepţia trecerii prin apă, vorbim de valori bune, surclasate doar de Toyota Land Cruiser, care îl surclasează însă şi la preţ. Cât priveşte consumul, acesta s-a apropiat destul de fidel faţă de cifrele avansate de constructorul japonez. În oraş am înregistrat aproximativ 11,3 l/100 km (faţă de 10,8 oficiali), în timp ce în regim de autostradă/şosea/off-road a fost undeva pe la 8 l/100 km (7,3 oficiali). Trebuie spus că este vorba despre diferenţa cea mai mică sesizată până acum între nişte cifre oficiale şi cele constatate în realitate. Modelul testat, versiune de echipare LE, a fost dotat cu şapte locuri, după exemplul fratelui mai mic Qashqai.

De fapt, vorbim despre cinci locuri normale, plus altele două pentru copiii aflaţi cel mult în gimnaziu, deoarece un adult nu poate să încapă acolo. Asta fără să pomenim de faptul că activarea locurilor suplimentare presupune pierderea totală a portbagajului. În orice caz, cine îşi cumpără Pathfinder nu şi-l va lua ca să transporte zilnic câte şase persoane. Dotările sunt impresionante, majoritatea fiind de influenţa diviziei de lux Infiniti. Există faruri cu xenon cu spălare, bare longitudinale plafon, praguri din aluminiu, computer de bord, trei prize de 12 volţi, cheie inteligentă, cruise control, Bluetooth, sistem audio cu şase CD-uri şi şase boxe, asistenţă la urcarea şi coborârea din pantă etc., modelul testat costând 46.005 euro (37.701 fără TVA).

Nissan Pathfinder 2,5 dCi
Cilindree: 2.488 cmc
Putere: 190 CP/4.000 rpm
Cuplu: 450 Nm/2.000 rpm
Transmisie: manuală, în şase rapoarte
Rezervor: 80 litri
Unghi de atac: 30 grade
Unghi de degajare: 26 grade
Rampă maximă: 39 grade
Înclinare maximă: 48,7 grade
Adâncimea maximă a vadului: 450 mm
Nivel emisii: Euro 4

×
Subiecte în articol: auto