x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Vechiul site Old site Arhiva Jurnalul Arhiva Jurnalul Noul GS: Ingeniozitate şi rafinament japonez

Noul GS: Ingeniozitate şi rafinament japonez

de Dragos Stoica    |    19 Iul 2012   •   21:00
Noul GS: Ingeniozitate şi rafinament japonez

Lexus GS – atat varianta 250, cat si 450h – au fost lansate luna trecuta in Romania. Le-am incercat pe o pista si ne-am dat seama de ce le poate pielea (si nu vorbim despre pielea de pe scaune, evident): motoare puternice, stabilitate si sisteme de siguranta exemplare.

Decizii. La sorti ne-a iesit varianta GS 250, o superlimuzina la care cea mai grea decizie este sa hotarasti daca vrei sa mergi conducand sau tolanit pe canapeaua din spate.
Daca alegi a doua varianta poti observa cum cotiera se rabateaza, spatiul banchetei se fragmenteaza in doua si la indemana ai mai multe comenzi – aer conditionat, temperatura, radio etc. Un adevarat 'executive'.

Prima senzatie cand te urci la volan este ca trebuie sa incerci toate butoanele. Sunt multe, insa sistemul de joistick de langa schimbator (Remote Touch se cheama) iti ofera caracteristici asemanatoare mouse-ului unui computer. Si uite asa descoperi o chestie extrem de desteapta cu care poti face multe. Mai ales ca ai la dispozitie un monitor de 12,3 inch. Welcome to IMAX!

Fara numar! Evident ca filosofia japoneza isi pune amprenta asupra masinii. Ce vreau sa spun. Fiind un sedan de lux este superaccesorizat, asa ca gasesti interesant sa vezi la ce s-au gandit baietii de la Lexus cand au vrut sa epateze. Pe bord, de exemplu, ai monitorizata presiunea din pneuri. Ei bine, nu doar din cele patru pneuri, ci si din roata de rezerva. Mai mult, pentru ca pasagerul de pe bancheta din spate sa beneficieze de tot confortul, luneta este acoperita cu un parasolar sub forma unei site. Parasolar care, in marsarier, se retracteaza. Evident ca atunci cand faci manevre intr-un loc ingust sistemul innebuneste, ridicandu-se si coborandu-se, insa nu poti decat sa admiri ingeniozitatea japonezilor.

Concluzie? Daca te intereseaza luxul, fiabilitatea si caii-putere urca-te intr-un astfel de Lexus. Vei vedea o filosofie putin diferita fata de cea vestica, bunaoara, insa extrem de interesant de savurat…

Noi am testat:
Motorizare: 2.5L/253 CP
Cutie: automata
Viteza maxima: 230 km/h
Acceleratie 0-100 km/h: 8,6 s
Consum: 12,4/6,9/8,9

×