În plină criză economică, restaurantele încearcă să-şi atragă clienţii în diverse forme. Un restaurant londonez a oferit clienţilor, în luna februarie, posibilitatea de a decide singuri cât plătesc pentru ce consumă.
În localurile ieşene, proprietarii au redus preţurile pentru a-şi păstra clienţii. Astfel, de la fast fooduri până la cele mai vizitate restaurante, patronii se întrec în promoţii. Chiar şi la o simplă gustare, clienţii primesc o cafea gratuită. Alte restaurante au meniuri speciale pentru toate buzunarele, astfel încât cei care le calcă pragul să plece multumiţi.
Însă există şi excepţii, restaurante care fac tot posibilul să-şi îndepărteze clienţii. Dacă ai ghinionul să mănânci în astfel de localuri şi ai lăsat bacşiş cu un leu mai puţin decât 10% din nota de plată, vei avea surpriza ca şeful de sală să vină şi să îţi spună verde în faţă cât trebuie să mai adaugi. Şi asta nu e tot! Adeseori nu primeşti restul corect, iar nota de plată este de cele mai multe ori supraîncărcată. Am stat de vorbă şi cu managerii câtorva restaurante pentru a înţelege dacă este o regulă nescrisă, dar aceştia au dat de înţeles că nu cunosc fenomenul. Fiecare înţelege criza în felul lui...