x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Vechiul site Old site Arhiva Jurnalul Arhiva Jurnalul Rafinament pe patru roţi

Rafinament pe patru roţi

de Dragos Stoica    |    12 Apr 2009   •   00:00
Rafinament pe patru roţi
Sursa foto: Karina Knapek/Jurnalul Naţional

Blindată de tehnologie, noua versiune premium a celebrei mărci din Stuttgart păstrează standardele impuse de o istorie fabuloasă.



Mercedes E-Klasse este de acum disponibilă la vânzare şi în România, maşina fiind testată în urmă cu două săptămâni, pe un traseu Bucureşti - Sibiu - Braşov - Bucureşti. Alegere inspirată, câtă vreme intinerariul a conţinut toate segmentele de drum posibile, de la autostradă, serpentine, drum naţional şi condiţii de trafic urban.

BIJUTERIE. Să te apuci ca la o maşină de 51.000 de euro (cum e de fapt cazul ambelor testate de subsemnatul) să spui că stă bine în viraje şi că are materiale de calitate la interior e irelevant. Telegrafic, noua clasă E este vizibil mai agresivă decât generaţia precedentă, senzaţie amplificată de cele două faruri separate, dar şi de celebra grilă frontală. Per total, întregul ansamblu emană robusteţe, aşa cum se presupune că trebuie s-o facă o limuzină germană din segmentul premium. La superlativ, peste tot ce am întâlnit până acum, este confortul. Indiferent dacă te afli la bordul unei E-Klasse pe benzină sau una diesel, standardele sunt respectate. Ai senzaţia că mergi pe o pernă de aer, scaunele beneficiază de reglaje pe toate dimensiunile şi direcţiile, dar impresionantă este o funcţie care strânge părţile laterale ale scaunului în jurul corpului, proporţional cu viteza şi schimbările direcţiei de mers. Pentru că pomeneam de tehnologie, trebuie obligatoriu pomenit sistemul care recunoaşte oboseala driver-ului. După un interval de timp în care îţi creează profilul de conducător, maşina îşi poate recomanda o pauză. Este prezent şi un sistem de recunoaştere a semnelor de pe şosea, precum şi altul de evitare de urgenţă a unui eventual impact, maşina frânând singură dacă percepe apropierea iminentă de un obstacol.

Motoare tari

Am testat două motorizări. În prima zi, drumul de la Bucureşti la Sibiu a fost făcut cu o propulsie pe benzină, E 300. Motorul V6 de 3.0 litri dezvoltă 231 CP la 6.000 rpm, având un cuplu de 365 Nm/3000 rpm. Aici este una dintre hibele modelului, deoarece, din cauza cuplului totuşi destul de mic pentru o maşină de peste o tonă şi jumătate, maşina nu se mişcă în depăşiri atât de sprinten cum te-ai aştepta, în pofida transmisiei 7G-TRONIC. Consumul a fost destul de lejer pentru acest nivel, undeva în jurul valorii de 10,5 litri / 100 km. Cu aceeaşi cilindree şi aceeaşi putere (3.0 litri şi 231 CP), dieselul (E 350 CDI) testat a doua zi s-a arătat cu altceva. Cuplul de 540 Nm disponibil între 1600 şi 2400 rpm este fabulos, şi, ajutat de aceeaşi transmisie automată, propulsează maşina la 100 km/h în mai puţin de 7 secunde, în timp ce consumul n-a depăşit 9,5 litri la 100 km, deşi s-a tras destul de maşină. Ambele modele au viteza limitată electronic la 250 km/h. Cât priveşte preşurile în cazul limuzinelor de mai sus, acestea pornesc de la 51.000 de euro (TVA inclus).

×
Subiecte în articol: auto