x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Vechiul site Old site Arhiva Jurnalul Arhiva Jurnalul Să mă prinzi dacă poţi

Să mă prinzi dacă poţi

22 Feb 2012   •   09:33
Să mă prinzi dacă poţi


De aproximativ o ora ne aflam pe straduta asta ingusta si accidentata de deasupra Sunset Plaza, din LA, si nu s-a intamplat nimic. Nimic. Stropitoarele au terminat de udat intinderile vaste de gazon care imprejmuiesc palatele. Ceata de dimineata s-a dispersat de tot, dandu-ne ocazia de a vedea, intr-o lumina cat se poate de limpede, oceanul in Santa Monica. Iar copiii sunt dusi la scoala in matahale negre ca Escalade sau Q7.

Incep sa ma intreb daca nu cumva am ajuns prea repede.

Fetele hollywoodiene nu sunt chiar cele mai matinale. Sau poate masina in care ne aflam e suspicioasa. Am cerut ceva care sa nu iasa prea mult in evidenta si am sugerat un Mercedes, avand in vedere ca fiecare a doua masina este un Benz. Dar poate ca nu am fost suficient de specific. Masina noastra este unul dintre cele mai bune produse ale Stuttgartului, fara indoiala. Sau, mai bine zis, a fost. Acum este un 450SEL ponosit, de 30 de ani si cu 640.000 de kilometri la bord si care mai are si un scaun pentru copil in spate. Putea foarte usor sa aiba un semn luminos pe care sa scrie:

'Atentie: Nu suntem de pe-aici. Evitati.“

Dar suntem aici, asa ca tot ce trebuie sa facem e sa asteptam. Pentru ca nu prea putem sa facem altceva, oricum. Am venit astazi pana aici ca sa-l intrebam pe Leonardo DiCaprio, unul dintre primii posesori de Fisker Karma, ce crede despre Masina de Lux a Anului la TopGear, si fix asta vom face. Poate. Speram...

Am incercat sa-l sunam, dar asta n-a mers prea bine. Oamenii lui le-au spus oamenilor nostri sa-i sune pe oamenii lor care, in cel mai amiabil mod posibil, ne-au zis sa ne caram dracu’. Ce-i drept, Leo e destul de ocupat in perioada asta. Cel mai recent blockbuster al lui, J. Edgar ‒ o biografie a celui mai enigmatic sef al FBI-ului, J. Edgar Hoover ‒, va debuta in LA in viitorul apropiat, plus ca e in focul filmarilor pentru urmatoarea pelicula, The Great Cosby, care au loc in Australia.

Asa ca a fost cu atat mai stupid cu cat noi am crezut ca am putea, stii, sa dam de el in fata casei lui. Mai ales tinand cont de ura declarata pentru paparazzi. 'Motivul pentru care nu zambesc sau pentru care par tot timpul incruntat este acela ca nu vreau sa se profite de pe urma vietii mele personale,“ a declarat acesta

intr-un interviu recent. Dar noi am ales sa credem ca nu este la fel de valabil si pentru noi.

Si nu e ca si cum n-am avea despre ce sa discutam. De cand si-a comandat Karma, marele Fisker a facut un numar de update-uri si teste care, cu siguranta ‒ ca un adevarat mascul alfa al tribului eco si notoriu consumator de bunuri de lux ‒, l-ar interesa.

In fruntea listei sta noul sistem de evacuare. Una dintre cele doua pete din dosarul conceptului Karma era faptul ca generatorul intra in functiune in cele mai nepotrivite momente, ca un betivan guraliv la o serata. Imagineaza-ti cum navighezi linistit pe marea ta de liniste, minunandu-te de excelenta sofisticare, apoi, intr-o clipa, un elefant cu gaze la stomac iti umple cabina si-ti spulbera reveria.

Dar s-a rezolvat acum, multumita unui nou rezonator al evacuarii ‒ cunoscut de cei din interior dupa numele foarte tehnic de Cutia de Pizza ‒ si a remaparii software-ului care controleaza cand bateria de 20kW este incarcata. Tot ce auzi acum sunt cateva pacaneli usoare si cateva duduituri ale trenului de rulare, dar astea asa trebuie sa fie.

Cealalta schimbare majora este la greutatea directiei, care era perfecta imediat ce masina se punea in miscare, dar cam greoaie la viteze de parcare. Resetarea pompei de directie a rezolvat problema asta, asa ca acum Karma este la fel de usor de parcat pe cat este de aruncat pe viraje.

Ambele modificari au fost facute masinii argintii ale lui Leo, asa ca am vrea sa aflam de la el daca a sesizat diferentele. De asemenea, am fi interesati sa stim cat consuma masina lui - daca a alimentat vreodata sau a mers doar pe electric pana acum. In modul electric are o autonomie de 83 de kilometri, asa ca e posibil ca masina sa plug-in sa nu fi vazut vreodata pompa de benzina.

Doar daca ar sti el ca noi il asteptam in fata casei lui, suntem convinsi ca i-ar placea sa ne povesteasca despre... Stai asa, se deschide poarta! Il plesnesc pe sofer peste ceafa ca sa-l trezesc si acesta porneste motorul din reflex, invaluind Mertul (un hibrid de metal-si-rugina) intr-un nor de fum negru si inecacios. Sper ca Leo n-a vazut asta. Nu va vorbi niciodata cu noi daca a vazut.

Prima masina care iese e un Q7, apoi un Audi RS5 negru, apoi ‒ bingo! ‒ este Karma. Nu stim in care dintre masini este Leo, avand in vedere ca foloseste diversiuni din astea pentru a scapa de urmaritori. Dar noi o sa ne tinem, oricum, dupa Fisker.

Dupa ce Audiurile se imprastie, Karma argintie - care arata fabulos in lumina diminetii ‒ suiera in timp ce coboara dealul, lasand in urma sa niste sunete parca desprinse din Tron. Intoarcem Mertul rablagit si il urmam, cu camerele si cu intrebarile pregatite.

Prima oprire este dupa trei kilometri, pe bulevardul Sunset nr. 9200. Aici se afla casa de productie a lui Leo, Appian Way, unde acesta, ehm... face filme, desigur. A ajuns aici inaintea noastra, multumita vitezei lui Karma si a lipsei de viteza a Mercedesului. Dar putem sa-l asteptam si afara sa iasa.

Iar asta se intampla cu mult mai repede decat ne gandeam. Normal ca soferul meu are masina pozitionata in directia opusa si pe partea opusa a strazii, asa ca Fisker o sterpeleste in sus pe Sunset, cu jantele lui de 22 de inchi pana cand apucam noi sa intoarcem nava Rot Box. Nu e problema a totusi, pentru ca s-ar putea sa stim unde s-ar putea indrepta.

Filmul J. Edgar este produs de catre Warner Bros, dupa dealul din Burbank, asa ca ne taram intr-acolo, lasand in urma o dara impresionanta de fum caustic. Ajungem la fix cat sa vedem Karma argintie intrand pe poarta si disparand inauntru, dupa un salut respectuos din cap pe care portarul l-a indreptat catre soferul masinii.

Incercand sa aflam care ar putea fi urmatoarea oprire, ne logam pe Twitter ca sa vedem daca Leo a postat ceva care sa ne dea vreun indiciu. Aici, nimic altceva in afara de postarile in care el sustine incetarea comertului cu fildes. Chiar ii pasa de chestiile astea cu 'salveaza animalul“, ceea ce explica si alegerea interiorului Eco-Chic din Fisker. Este echiparea de top care nu implica piele, ci doar material textil si lemn eco. Si e mult mai convingator decat suna, incercand sa arate, sa se simta si sa miroasa premium fara sa dezbrace nicio vaca pentru asta.

Atat de bine se potriveste Karma cu stilul de viata si convingerile lui DiCaprio, incat ai fi tentat sa crezi ca el insusi a fost model inspirator. Iar asta ar fi adevarat. Henry Fisker a zis ca ideea de infiintare a Fisker Automotive i-a venit cand l-a vazut pe Leo iesind dintr-un Prius la decernarea premiilor Oscar din 2007. 'El (DiCaprio) ar fi putut cumpara oricare masina din lume“, spune acesta. 'Imi amintesc ca ma uitam la televizor si ma gandeam ca atunci cand un tip care si-ar putea cumpara oricare Ferrari sau Rolls-Royce isi ia un Prius, ceva s-a schimbat radical.“

Aventura noastra continua cu Karma care paraseste studiourile Warner Bros. O luam de la capat. Nu putem sa vedem cine o conduce, dar indiferent cine-o fi, nu e incantat de prezenta noastra. Pana sa spunem 'Suntem de la...“, masina demareaza spre Beverly Hills.

E greu de crezut ca aproape-decedatul Mercedes in care ne urcam ca sa pornim in urmarire a reprezentat, la un moment dat, varful clasei limuzinelor de lux, asa cum Fisker Karma o face acum. Dar a facut-o.

Recunoscut ca primul S-Class, acest Mercedes avea o serie de inovatii, care in ziua de astazi sunt la ordinea zilei. Dotari precum ABS; sau bord captusit. Atunci, toate pareau imposibil de high-tech si destinate doar masinilor de lux. Dar acum oricine le are si inca o gramada pe deasupra. Poate ca peste 30 de ani si 600.000 de kilometri ne vom uita in urma la Karma si ne vom amuza de trenul de rulare hibrid rudimentar si vom face glume pe seama interiorului. Sau nu.

In momentul asta, tot ce vreau este un semn de la Leo. M-am saturat de mirosul de cacat de bebelus din masina, iar suspensia moale de barca de pe puntea spate imi provoaca greata. Sunt convins ca Leo sta numai bine in Karma lui, suierand pe strada intr-un lux linistit si tacut.

Il urmarim cativa kilometri, dar nu putem vedea prin geamurile nuantate, asa ca nu avem idee daca ne-a vazut sau nu. Ramanem blocati in trafic, iar cand reusim sa il ajungem din urma, suntem deja in Santa Monica. Masina este parcata si incuiata. Plaja este pustie.

Cred ca am inteles mesajul: nu vom obtine niciun interviu astazi. Suntem oarecum dezamagiti, dar nu prea tare. Oricat de mult ne-am fi dorit sa povestim cu Leo despre masina lui, Karma este de fapt vedeta pe care am vrut s-o vedem azi. Poate ca pare exagerat sa o alegem Masina de Lux a Anului 2011, dar da-i nu mai mult de 30 de ani si ti se va parea deplasat sa fi ales orice altceva in schimb. Poate ca nu crezi, dar asteapta si vei vedea...

×