x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept

Scrisori

27 Sep 2005   •   00:00

27 septembrie 2005

200 de cetateni nemultumiti, Bucuresti:
"RATB a decis prin hotararea Consiliului General al Municipiului Bucuresti 202/2004 desfiintarea unor linii de transport public pe motivul ca acestea nu sunt rentabile. Acestea au fost preluate din iulie de operatori privati. Printre aceste linii se numara si 275, care circula pe ruta Timpuri Noi, Sura Mare, Sos. Giurgiului, CFR Progresul, Competrol Jilava, pe soseaua de centura. Motivatia ca linia nu era rentabila nu poate fi adevarata pentru ca majoritatea calatorilor avea abonament. De asemenea, linia nu poate fi considerata preoraseneasca deoarece pornea din zonele centrale ale Bucurestiului si din 19 statii doar 5 erau in comuna Jilava. Iar afirmatia ca linia ar fi fost preluata de operatori privati este falsa deoarece nu exista nici un autobuz sau microbuz care sa deserveasca fostul traseu al liniei 275. Suntem peste 200 de cetateni care protesteaza fata de aceasta decizie. Oare chiar nu se mai poate face nimic?"

RASPUNS: Ne-am interesat pentru dvs. la RATB, de unde am primit urmatorul raspuns: "Legea nr. 284/2002 pentru aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 86/2001 privind serviciile de transport public local de calatori specifica la art. 15 alin. 1, urmatoarele: «Operatorii de transport public local de calatori care executa transport public local sunt de interes local si isi desfasoara activitatea pe raza administrativ-teritoriala a localitatii». Ca urmare a acestei legi si a Hotararii Consiliului General al Municipiului Bucuresti nr. 202/2004, privind aprobarea programului de transport rutier de persoane, prin servicii regulate in trafic interjudetean limitrof, intre municipiul Bucuresti si judetul Ilfov, s-a hotarat atribuirea prin licitatie de catre Autoritatea Rutiera Romana a licentelor de executie traseu unor operatori de transport public. Astfel, traseele RATB care depaseau limita administrativa a municipiului Bucuresti au fost adjudecate de catre operatori privati, cu ocazia licitatiei organizate de Autoritatea Rutiera Romana la data de 03.06.2005. In urma acestei licitatii, operatorii de transport castigatori au primit licente de executie incepand cu data de 01.07.2005, pe o perioada de trei ani. Precizam ca limita administrativa a municipiului Bucuresti de pe Soseaua Giurgiului este situata imediat dupa calea ferata (din zona terminalului CFR Progresul - liniile de tramvai 7 si 12) care traverseaza aceasta artera".

Oancia Niculae, Bucuresti:
"Sunt pensionar, dar lucrez in continuare. La data de 19.07.2004 am depus actele pentru recalcularea pensiei. La data de 15.09.2004 am primit ca raspuns ca mi se respinge cererea de recalculare deoarece nu se dovedeste stagiul de cotizare de 12 luni. Am mers la Casa de Pensii serviciul contribuabili si am luat o adeverinta prin care rezulta ca am stagiu de cotizare la CAS din martie 2003 pana in septembrie 2004, deci 17 luni si nu 12 luni minim. Am facut contestatie in termen la decizia primita si am depus adeverinta eliberata de Casa de Pensii la data de 25.10.2004. Desi am fost de multe ori la Casa de Pensii a sectorului 2, mi s-a spus sa astept. Va rog din suflet sa ma ajutati, nu stiu ce sa fac pentru a-mi rezolva problema."

RASPUNS: De la Casa Nationala de Pensii si Alte Drepturi de Asigurari Sociale am primit urmatorul raspuns pentru dumneavoastra: "Pentru solutionare, am solicitat informatii Casei locale de Pensii Sector 2, care ne-a comunicat faptul ca situatia dvs. s-a reglementat, in acest sens fiind emisa decizia nr. 190708 din data de 20.04.2005, prin care vi s-au stabilit drepturi de pensie in cuantum de 5.661.207 lei, incepand cu data de 1.08.2004.

Boianu Ana, Mangalia:
"Sotul meu a murit recent, iar eu vreau sa ma debransez de la caldura pentru ca nu imi ajung banii. Am fost la firma RomIntern din Constanta, iar taxa de verificare este de 50 de milioane. Blocul in care stau are patru etaje si jumatate din locatari s-a debransat inainte de 2002 cand s-a schimbat legislatia. Ce pot face? Este corecta o asemenea suma?"

RASPUNS: Potrivit specialistilor de la la Liga Asociatiilor de Proprietari - Habitat, "debransarea individuala a unor apartamente din cadrul unui condominiu de la sistemul initial de incalzire este o modificare a instalatiei. Conform prevederilor Legii nr. 10/1995 privind calitatea in constructii, art. 18 - interventiile la constructiile existente, precum desfiintarea partiala a instalatiei de incalzire in cazul debransarii, se face numai pe baza unui proiect avizat de proiectantul initial al cladirii sau a unei expertize tehnice intocmite de un expert tehnic atestat, interventii consemnate obligatoriu in Cartea Tehnica a constructiei. Executia lucrarilor se va face numai cu respectarea conditiilor specifice prevazute de normativele de specialitate si se va realiza exclusiv de persoane autorizate. Rezulta ca, in cazul debransarii si montarii unui sistem local de incalzire si/sau preparare de apa calda menajera, este necesara expertiza tehnica a instalatiei afectate (incalzire, apa rece, apa calda menajera), intocmita de un expert tehnic atestat M.T.T.C., pe baza careia se elaboreaza proiectul de modificare pentru bloc, tronson sau scara de bloc. Referitor la suma ceruta pentru verificare, va recomandam sa solicitati mai multe oferte si sa alegeti cea mai convenabila solutie pentru dvs., conform raportului calitate-pret".

Gadescu Maria, Dragomiresti:
"Am doi copii studenti, unul la stat la locurile cu plata si celalalt la facultate particulara. Doresc sa stiu daca ei pot beneficia de gratuitate la transport."

RASPUNS: Fata dumneavoastra are dreptul la gratuitate pe mijloacele de transport in comun, dar nu si pe metrou. Baiatul dumneavoastra, fiind la o facultate particulara, poate circula gratuit numai daca universitatea are contract cu firma de transport in comun, dar sansele sunt minime. In cazul in care aveti o situatie financiara precara sau o situatie familiala deosebita, fata dumneavoastra poate sa faca o cerere catre rectoratul universitatii pentru a obtine bursa sociala. Tot pe acest motiv, si baiatul dumneavoastra poate sa incerce sa solicite rectorului o reducere de taxa. Pentru a afla ce acte sunt necesare, fiecare trebuie sa intrebe la secretariatul universitatii".

Roschita Constantin, Constanta:
"Intrebarea mea este legata de Legea 19/2000: Care sunt drepturile persoanei pensionate in anul 1990, care a depasit stagiul complet de cotizare de 30 ani, aceasta realizand: 43 ani de munca efectiva din care grupa I de munca - 17 ani 11 luni 19 zile, grupa II de munca - 14 ani 3 luni 9 zile, grupa III de munca - 10 ani 5 luni 16 zile, in total 42 ani 8 luni 14 zile, realizand astfel 55 ani vechime totala datorita sporului grupei de munca."

Constantinescu Ion, Ticleni.
"Sunt pensionat medical gradul I din anul 1989 conform deciziei nr. 999/31.03.2004. Am o pensie de 2.101.456 si o suma fixa de 3.100.000. V-as ruga sa imi explicati ce reprezinta aceste sume si ce alte drepturi mai am. Mentionez ca pensia medicala este revizuibila din 12 in 12 luni neavand decat varsta de 43 ani."

RASPUNS: Va indrumam sa va adresati la Casa Judeteana de Pensii sau la Casa Nationala de Pensii si Alte Drepturi de Asigurari Sociale cu adresa in strada Latina numarul 8, sector 2, Bucuresti, telefon Infoline - 021-250.91.11 sau la 0800.826.727 (linie telefonica gratuita).

ADOPTIA (continuare a articolului din 23 septembrie 2005)
Atestarea adoptatorului sau a familiei adoptatoare

Evaluarea garantiilor morale si a conditiilor materiale ale adoptatorului sau familiei adoptatoare se face, pe baza solicitarii lor, de catre directia de la domiciliul acestora si trebuie sa se aiba in vedere:
  • a) personalitatea, starea sanatatii si situatia economica a adoptatorului sau familiei adoptatoare, viata familiala, conditiile de locuit, aptitudinea de educare a unui copil;
  • b) motivele pentru care adoptatorul sau familia adoptatoare doreste sa adopte;
  • c) motivele pentru care, in cazul in care numai unul dintre cei doi soti solicita sa adopte un copil, celalalt sot nu se asociaza la cerere; d) impedimente de orice natura relevante pentru capacitatea de a adopta.

    EVALUARE SI REEVALUARE. Pe baza rezultatelor, directia in a carei raza teritoriala se afla domiciliul adoptatorului sau familiei adoptatoare decide, in termen de 60 de zile de la data depunerii cererii de evaluare de catre adoptator sau familia adoptatoare, daca acesta sau acestia sunt sau nu apti sa adopte. In cazul unui rezultat favorabil al evaluarii, directia va elibera atestatul de persoana sau familie apta sa adopte. Atestatul eliberat de directia in a carei raza teritoriala domiciliaza adoptatorul sau familia adoptatoare este valabil pentru o perioada de un an.

    In cazul unui rezultat nefavorabil al evaluarii, adoptatorul sau familia adoptatoare are dreptul sa solicite directiei, in termen de 30 de zile de la comunicarea rezultatului, reevaluarea.

    Rezultatul nefavorabil al reevaluarii poate fi atacat, in termen de 15 zile de la data comunicarii, la instanta competenta in materia adoptiei de la domiciliul adoptatorului.

    Pe parcursul procesului de evaluare, directia in a carei raza teritoriala domiciliaza adoptatorul sau familia adoptatoare este obligata sa asigure acestora serviciile de pregatire/consiliere necesare pentru a-si asuma in cunostinta de cauza si in mod corespunzator rolul de parinte.

    CONDITII SI EFECTE. Pe baza planului individualizat de protectie, astfel cum este acesta reglementat de Legea privind protectia si promovarea drepturilor copilului, directia in a carei raza teritoriala se afla domiciliul copilului efectueaza demersuri pentru reintegrarea copilului in familie sau, dupa caz, pentru plasamentul copilului in familia extinsa sau substitutiva.

    Incuviintarea deschiderii procedurii adoptiei interne se face numai daca:
  • planul individualizat de protectie stabileste necesitatea adoptiei interne;
  • parintii copilului sau, dupa caz, tutorele isi exprima consimtamantul la adoptie.

    Hotararea judecatoreasca irevocabila prin care instanta admite cererea directiei produce urmatoarele efecte:
  • drepturile si obligatiile parintesti ale parintilor firesti sau, dupa caz, cele exercitate de persoane fizice sau juridice se suspenda;
  • drepturile si obligatiile parintesti sunt exercitate de catre Consiliul judetean sau, dupa caz, Consiliul local al sectorului municipiului Bucuresti in a carui raza teritoriala domiciliaza copilul.

    Prin exceptie, efectele hotararii judecatoresti prevazute mai sus inceteaza de drept daca, in termen de un an de la data ramanerii irevocabile a hotararii, directia nu a identificat o persoana sau familie corespunzatoare pentru copil si nu a initiat procedurile prevazute de prezenta lege in vederea realizarii unei adoptii interne. In aceasta situatie, directia este obligata sa revizuiasca planul individualizat de protectie a copilului si sa solicite instantei judecatoresti, in functie de finalitatea acestuia, urmatoarele:
  • mentinerea, modificarea sau incetarea masurii de protectie a copilului;
  • incuviintarea unei noi proceduri de deschidere a adoptiei.

    Stefanica, Dutu & Asociatii societate de avocati
  • ×