x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Vechiul site Old site Arhiva Jurnalul Arhiva Jurnalul Skoda Superb: Simplă şi superbă

Skoda Superb: Simplă şi superbă

de Dragos Stoica    |    02 Noi 2008   •   00:00
Skoda Superb: Simplă şi superbă

Cea de-a treia generaţie de Skoda Superb a ajuns şi în România, fiind lansată pe piaţa autohtonă în urmă cu mai puţin de o lună.

Prezentată în premieră la Salonul Auto de la Geneva, noua generaţie Skoda Superb este acum disponibilă şi în România. Lansarea oficială a avut loc la începutul lunii noiembrie, la Poiana Braşov, ocazie cu care a fost îmbinat utilul cu plăcutul. Dincolo de prezentarea maşinii cu fastul de rigoare (muzică, spectacol de lumini, fum şi alte efecte menite să impresioneze), Skoda Superb a putut fi testată de la Bucureşti până la destinaţia mai sus menţionată şi retur. Concluzia? Deşi nu mai este atât de apropiată de “sora mai mare” Octavia, noua Skoda Superb nu-şi trădează originile. Păstrează pedigree-ul firmei, cu spaţiu la interior pentru toată lumea, fiind o maşină foarte confortabilă, în timp ce designul exterior este acum unul mai degrabă stilizat, mai elegant.

EVOLUŢIE. Intrând în detalii, trebuie spus că partea frontală este amprenta mărcii din ultimii ani. Grila este cam aceeaşi care există şi la modele mai mici ale constructorului ceh, precum Fabia Sedan, în timp ce farurile sunt modificate faţă de generaţia anterioară, acestea apărând acum mai alungite. Acelaşi lucru este valabil şi pentru spatele maşinii, unde stopurile neregulate se preling pe aripile posterioare. Deşi minore la prima vedere, sunt modificări de efect, care amplifică senzaţia de eleganţă emanată de noua Superb.

Modelul testat a fost 2.0 TDI şi 170 CP, o versiune diesel unde performanţele motorului sunt excelent puse în valoare de o cutie manuală în şase trepte. Cu un cuplu de 350 Nm disponibil între 1.750 şi 2.500 rpm, poţi rula atât relaxat, cât şi ceva mai sportiv. O notă foarte bună primeşte şi consumul, care s-a situat undeva în jurul valorii de 7,1 litri la 100 km parcurşi.

 

Interior şi materiale de calitate

Noua Superb punctează din plin la interior. Deşi vorbim totuşi de o maşină din clasa medie, constructorul ceh nu s-a zgârcit, iar materialele folosite sunt de cea mai bună calitate. Indiferent dacă vorbim de plasticul folosit la finisarea planşei de bord sau la materialul textil al scaunelor, acestea sunt peste multe dintre cele prezentate de alte modele care se pretind din clasă superioară. Ca noutate, portierele sunt prevăzute cu locuri speciale pentru umbrele. În ceea ce priveşte spaţiul pasagerilor, acesta este absolut impresionant. Dacă ţinem cont că volanul şoferului a fost reglat pentru o persoană de 1,95 m şi că pasagerul din spate, nu cu mult mai scund, s-a simţit mai mult decât acceptabil timp de aproape 3 ore, lucrurile vorbesc de la sine.

 

Concept Twindoor

Marea noutate a modelului este conceptul “Twindoor”, graţie căruia portbagajul se poate deschide în două moduri diferite. Dacă vă doriţi o berlină, puteţi acţiona capota în sistem clasic, dar puteţi opta la fel de uşor pentru deschiderea acesteia împreună cu luneta, ca la un liftback veritabil.

×
Subiecte în articol: auto superb skoda superb