x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Vechiul site Old site Arhiva Jurnalul Arhiva Jurnalul Ziua Mondiala a Postei

Ziua Mondiala a Postei

10 Oct 2005   •   00:00
Ziua Mondiala a Postei

Ziua postasilor

9 OCTOMBRIE
Serviciul postal este o parte importanta a vietii de zi cu zi a fiecarei persoane. Chiar si in era comunicatiilor electronice, Posta ramane, pentru milioane de oameni, cel mai accesibil mijloc de comunicare. Serviciile postale oferite de cele 190 de tari membre ale Uniunii Postale Universale formeaza cea mai mare retea fizica de distributie din lume, cu peste sase milioane de angajati.

Membra fondatoare a Uniunii Postale Universale, institutia postala din Romania si-a facut simtita prezenta pe scena mondiala prin gazduirea primului Congres UPU tinut pana acum intr-o tara din Europa de Est, anul trecut. Ca dovada a faptului ca Posta Romana a devenit un punct de referinta pentru implementarea noilor strategii privind acest mod traditional de comunicatii sta preluarea presedintiei, in anul 2004, a Consiliului de Administratie al UPU si a Conferintei Europene a Administratiilor de Posta si Telecomunicatii (CEPT). Prin ocuparea acestor inalte pozitii, Romania a fost propulsata intre liderii mondiali in schimbarea serviciilor postale.

Cresterea standardelor de calitate a serviciilor postale reprezinta o preocupare constanta a Ministerului Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei, care a demarat procesele de restructurare si privatizare ale Postei Romane. In acest sens, MCTI a solicitat servicii de consultanta din partea unor firme de reputatie internationala in domeniul consultantei strategice, in vederea restructurarii si privatizarii Postei Romane. Restructurarea va fi un proces complex, care urmareste reconfigurarea pe criterii de eficienta a companiei si va duce la crearea unei companii care va oferi servicii de posta si curierat la standarde europene. Acest proces va crea conditiile necesare pentru construirea unei culturi organizationale puternice, care sa ofere membrilor acestei organizatii o intreaga varietate de avantaje, de la cele financiare la cele privind dezvoltarea profesionala.

Clientii Postei conteaza pe serviciile prompte si sigure ale operatorului postal national si doresc sa le multumesc functionarilor Postei, in mod special, pentru felul in care isi indeplinesc indatoririle, indiferent de conditiile de vreme, de anotimp sau de distanta pe care o au de parcurs. Nu in ultimul rand, as vrea sa va doresc sanatate si prosperitate si sa va asigur de intreaga mea consideratie. (Mesajul ministrului Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei, Zsolt NAGY)

Astazi, de 9 octombrie, invit oamenii din intreaga lume sa mearga intr-un oficiu postal si sa vada gama de servicii care le este oferita. Invit guvernele, sectorul privat, organizatiile internationale si membrii societatii civile care impartasesc dorinta noastra de a acoperi lacunele care despart lumea sa lucreze in stransa cooperare cu sectorul postal, cu toate facilitatile extraordinare de care acesta dispune. Daca toti acesti factori vor reusi sa puna bazele unui parteneriat durabil, vom putea oferi acces la informatii si la comunicatii pentru milioane de oameni. Acest lucru reprezinta atat un drept fundamental al omului, cat si, din prisma sectorului postal, o misiune de suflet. - Fragment din mesajul directorului general al Biroului International al UPU, Edouard Dayan

La 9 octombrie, comunitatea internationala celebreaza munca noastra, a postasilor. Merita sa ne amintim, rememorand istoria acestei zile deosebite, ca Romania s-a aflat printre cele 22 de state care au semnat la Berna, la 9 octombrie 1874, actul de constituire a Uniunii Postale Universale, deschizand astfel calea unei sarbatori dedicate postasilor. Este o zi in care ne simtim mai mult decat oricand parte din marea familie mondiala a postasilor. Este un moment in care facem bilantul anului ce a trecut, si in care ne gandim la planurile noastre pentru anul urmator. Este o zi de sarbatoare, dar si un moment pentru evaluare, pentru ambitie si pentru realism. Ziua Mondiala a Postei din anul 2005 gaseste Compania Nationala Posta Romana in fata unor proiecte extrem de ambitioase si a unor provocari fara precedent. Ne aflam, asa cum am afirmat in numeroase randuri, intr-un "moment zero" pentru institutia noastra. Trebuie sa actionam pe o piata concurentiala in care exigentele sunt maxime si, in acest scop, sa gasim solutii pentru o profesionalizare permanenta a oamenilor si a serviciilor. Sunt convins ca vom gasi resursele necesare pentru a aduce serviciile postale din Romania la standardele secolului al XXI-lea.Eu vad Posta ca pe o retea de legaturi. Intre noi, si in egala masura intre noi si ceilalti. Nu putem ramane indiferenti la problemele oamenilor, oricare ar fi acestea. Pentru ca suntem o echipa unita, am reusit sa fim alaturi de cei afectati de inundatiile din acest an, fie ca sunt colegi de-ai nostri, fie ca sunt oameni greu pusi la incercare de soarta. Sa-i amintim in primul rand pe acei postasi din zonele afectate de inundatii care au continuat sa distribuie trimiteri postale, pensii si alocatii in conditii extrem de grele, care au stiut sa fie alaturi de semeni atat prin natura profesiei de lucratori postali, dar si ca oameni. Ei au reprezentat un factor de stabilitate in comunitatile din care fac parte. Acesti postasi au toate motivele sa fie mandri ca au fost acolo pentru a aduce liniste oamenilor si ne-au dat motive de mandrie si noua, ca institutie, in calitate de colegi ai lor. Vreau sa va multumesc in aceasta zi fiecaruia dintre dumneavoastra, cei 35.000 de angajati ai Postei Romane, pentru faptul ca faceti parte cu onoare din aceasta echipa minunata si, prin eforturile noastre comune, din marea familie a lucratorilor postali din toata lumea. - (Mesajul directorului general al Postei Romane, Dan Mihai Toader)
×
Subiecte în articol: arhiva jurnalul poştale postei