x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Vechiul site Old site Suplimente Editie de colectie Campionul seriozitatii

Campionul seriozitatii

de Dana Cobuz    |    26 Feb 2007   •   00:00
Campionul seriozitatii
IMPECABIL LA TV
Pe artistul Gica Petrescu si omul de televiziune Ioana Bogdan ii leaga 35 de ani de colaborare si prietenie.

Dintre toti oamenii de televiziune din Romania nimeni nu poate povesti mai multe despre cum se purta Gica Petrescu pe platourile de filmare decat realizatorul tv Ioana Bogdan. "Maestrul poate fi descris dupa cum iti permite spatiul alocat, in zeci de pagini sau in cateva fraze. Esenta lor ar fi aceeasi: har, munca neobosita, cautarea noului in parametri de performanta, continuarea traditiilor inaintasilor, charisma, constiinta artistica si sociala, respect si afectiune pentru public, seriozitate profesionala. La toate emisiunile pe care le-am realizat cu domnia sa (si au fost zeci si zeci...) venea cu cel putin doua ore inainte de inregistrare. Cerea o cabina mica. Adesea purta cu sine un casetofon. Stiu ca repeta cu mult sarg. Mai intai acasa, cu chitara lui veche sau la pian. Cu Cezarina, repeta textul."

COMPARATIE. "Ma suna de nenumarate ori sa afle cum este decorul, cum este lumina in platou. Venea la toate inregistrarile, cu 2-3 variante de smoking, de papion, fular sau lavaliera. Stralucirea pantofilor era obligatorie. Cand il compara cineva cu Sinatra sau cu Maurice Chevalier nu comenta. Preciza uneori cu umor: «Ei, astia cantau pe dolari, draga, dar eu i-am depasit… cu varsta!»."

"Gica a fost prietenos cu toata lumea, fara deosebire de rang. Era un obisnuit al pietelor, al macelariilor, al florariilor. Dupa plecarea Cezarinei, cativa patroni de restaurante l-au invitat sa ia masa in localurile lor. Se ducea in Herastrau sau la Cercul Militar, unde organiza cate o mica agapa"
Ioana Bogdan
realizator tv

CEZARINA, INGER PAZITOR SI PE PLATOUL DE FILMARE

Sotia lui, Cezarina, era o femeie stralucitoare ca un spectacol: "O vad parca si acum cu parul intotdeauna coafat proaspat, ca un inger pazitor la bratul lui Gica. Eleganta, parfumata, imbracata cu bun gust, la ultima moda, purtand bijuterii rafinate… Uneori zambesc irepresibil amintindu-mi cum il «ajuta» pe Gica in platou, mai ales cand acesta avea de facut play-back la o piesa noua. O auzeam din regie cum cere politicos sunetistilor un microfon activ, pe stativ-girafa. Se aseza confortabil pe un scaun pentru a sufla textul sau il urmarea pe Gica pentru a-i corecta tinuta, cravata, o cuta aparuta pe maneca smokingului sau... indicandu-i camera de prim-plan: "Gica, spatele drept… un pas la stanga… Nu apleca barbia ca faci gusa!... Trage umerii catre spate… fii mai vesel…". Cu un asemenea "colaborator" exigent si priceput, Cocolos, cum il alinta Cezarina, nu avea decat grija de a fi perfect… iar noi, in regie, ca si regizorul de platou, rasuflam usurati ca nu a trebuit sa-i facem noi observatii maestrului", rememoreaza realizatorul tv.

UN ARTIST INTRANSIGENT

Maestrul a fost un profesionist pana in maduva oaselor. Respectandu-se pe sine si respectand meseria, implicit publicul, cerea acelasi respect si profesionalism din partea colaboratorilor. "Gica a stiut intotdeauna sa-si aleaga partenerii dintre cei mai autentici artisti instrumentisti, dirijori, textieri, compozitori sau solisti. Se intampla uneori ca in raporturile cu colaboratorii sai Gica sa fie etichetat «pisalog» sau «exagerat» de intransigent. Pentru mine, a fost intotdeauna un campion al seriozitatii profesionale", povesteste Ioana Bogdan.

FIDEL VECHILOR COLABORARI

In televiziune, toata lumea ii era prieten. "De la poarta pana in platou, la machiaj oamenii l-au tratat cu veneratie. Lucra cu oricine ii oferea ceva care se situa la nivelul lui de prestanta si de exigenta. Prefera sa lucreze cu cei cunoscuti, cu cei pe care-i aprecia el si de care il lega o experienta indelungata. Aprecia inventivitatea si fantezia celor cu care lucra. Trac nu avea, dar era atat de preocupat ca totul sa fie bine incat uneori ii irita pe cei din platou, mai ales pe cei «grabiti» sa termine cat mai repede inregistrarea", isi aminteste Ioana Bogdan.

×
Subiecte în articol: gica editie de colectie