Nepretuitele amintiri
Florin si-a uimit deopotriva spectatorii, telespectatorii si colegii. Am pasit in lumea fascinanta a trecutului, langa cei care i-au fost alaturi pe scena sau pe platourile de filmare. Pentru toti absolut, Florin este un profesionist desavarsit si mai mult decat un coleg.
PRINTUL MASKIN... PENTRU TOATA VIATA. "Ce-as putea sa spun despre Florin Piersic? Nu-mi ajung cuvintele. Este legat de toata adolescenta si maturitatea mea, in special din punct de vedere artistic", spune Ileana Stana Ionescu. "In 1965 am venit din Piatra-Neamt, la Teatrul National Bucuresti, iar prima piesa pe care am jucat-o a fost «Idiotul» dupa Dostoiewski. El l-a interpretat pe printul Maskin si, intr-un anume fel, a ramas pentru mine printul Maskin pentru toata viata. A fost primul partener de scena pentru mine aici, in Bucuresti, insa a insemnat mult mai mult decat un coleg. In afara de faptul ca este un barbat frumos, cu pres-tanta, este si un profesionist excelent. Cele mai importante spectacole si filme in care am jucat impreuna au fost: «Eu, tu si Ovidiu» «Gaitele», «Logodnicele aterizeaza la Paris» si, bineinteles, «Idiotul». Il pretuiesc enorm, am avut atatea de invatat de la el, si profesional, si uman, incat pur si simplu cuvintele imi par insuficiente, conteaza ce simti, ce iti creeaza cineva in suflet. Cel mai mare vis al meu, legat de Piersic, este ca, inainte de incheierea vietii noastre artistice, sa mai apucam sa jucam o data impreuna pe scena."
|
|
Tatal lui Margelatu
|
Scenarist, prozator, epigramist, Nicolae Paul Mihail este cel care, alaturi de Eugen Barbu, a dat viata personajului Margelatu din serialul legendar al Epocii de Aur. Dintre operele cele mai vrednice de mentionat fac parte coscenariile pentru serialul "Haiducii", in colaborare cu Mihai Opris. "Pe atunci Corifeu era Eugen Barbu. O parte din serialul «Haiducii» s-a turnat in Sinaia. O intamplare amuzanta a fost aceea in care actorul Giugaru, prins de nevasta lui, Marghioala, in timp ce o incomoda pe Marga Barbu (Anita), era nevoit sa coboare pe niste cearceafuri innodate ca sa nu fie prins la prezumptiva amanta. Bineinteles ca Jugaru, care era mai marisor, nu putea cobori pe franghie si atunci s-a recurs la o dublura in persoana unui tigan destul de pricopsit, cu 20 de ani mai tanar, care a fost filmat de la spate", zambeste domnul Mihail in amintirea acestei patanii. "Margelatu", 8 filme de lungmetraj, nu e putin. Un scenariu de film are, de obicei, 60 de pagini si nu e usor de scris. "O perioada de ciuguleli, de informatii, de documentare. Pe urma, o perioada de discutii cu injuraturi, cu bautura, cu "nu-i asa?", "daâ cutare?", un fel de "hardaul lui Satan", pana cand se pritoceste toata zgura si ramane un esafodaj de idei pe care, dupa aceea, trebuie sa-l imbogatesti, sa-l faci literatura, arta", prezinta Nicolae Mihail modul cum a luat nastere serialul "Margelatu". A participat si la filmari, desi scenaristii nu au ce cauta in treaba asta. "Adevaratul autor al unui film este regizorul, sa fie clar. Noi suntem copii de mingii, dar niste copii de mingii foarte aplicati", spune raspicat coscenaristul. "Nimeni nu e in totalitate extraordinar, dar fiecare atinge cateodata cerul, erupe asemeni unui vulcan dintr-un ocean de banalitate, fiind singura lui justificare de a fi", conchide metaforic Nicolae Paul Mihail, unul dintre cei doi tati ai lui "Margelatu". (Raluca Grintescu)
|