x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Vechiul site Old site Suplimente Jurnalul Old Ultimul sosit este primul in top

Ultimul sosit este primul in top

27 Mai 2004   •   00:00

AUTO

Cu un cuplu impresionant pentru o masina cu motor diesel, noua Honda Accord i-CTDi ofera sportivitate, viteza, consum redus si emisii de noxe cu mult sub nivelul european.
CATALIN FAINISI

Honda este cunoscuta drept firma producatoare a celor mai bune motoare de pe piata mondiala. Cu toate acestea, avea pana acum un mare handicap: nu construia motoare diesel. Cresterea numarului de masini ce consuma acest tip de combustibil pe piata europeana i-a determinat pe constructorii japonezi sa realizeze un propulsor performant pentru 〞Batranul Continent". Ceea ce a reiesit din acest proiect se poate numi o capodopera a tehnologiei de ultima generatie, destinata exclusiv pietei europene.

FIABILITATE. Noul motor i-CTDi de 2,2 litri si 140 de cai putere care echipeaza in prezent modelul Accord se intrece pentru prima pozitie cu propulsorul celor de la BMW, de pe modelul 320d. Cu un cuplu excelent, de 340 Nm la 2.000 de rotatii pe minut, motorul Hondei se afla pe primul loc in categoria sa, la fel cum se intampla si din punct de vedere al consumului de carburant (5,4 litri in medie) sau al emisiilor de noxe, care se afla la nivelul standardelor Euro 4 din 2005.

INOVATII. Injectia de tip Common Rail, aflata la a doua generatie, mareste performantele masinii, care, pe langa demarajul foarte bun pentru un diesel (9,3 secunde de la 0 la 100 km/h), este de o silentiozitate iesita din comun. In plus, presiunea maxima de injectie este de 1.600 de bari, aceasta fiind ajutata de un turbocharger cu palete variabile, care asigura controlul optim asupra admisiei. Tot la nivelul motorului se intalnesc numeroase inovatii ale producatorilor, care au peste 100 de patente in domeniul tehnologiei diesel. Dintre acestea, unul dintre cele mai importante este supapa pentru controlul variabil al vartejului, care asigura un echilibru optim intre turatie si alimentarea motorului, ceea ce duce la un consum redus de combustibil.

Motor de aluminiu inovator

Unul dintre cele mai importante sisteme inventate de Honda este acela de turnare a blocului motor al noului propulsor diesel. Japonezii au patentat tehnologia de turnare semisolida a aluminiului cu miez de nisip, care permite realizarea unui bloc de cilindri puternic, rigid, compact si foarte usor. Pentru a asigura rigiditatea noului motor a fost folosita o configurare tip incinta inchisa pentru cavitatile lichidului de racire in blocul de cilindri. Aceasta permite utilizarea unui nucleu de nisip in interiorul matritei, care este inlaturat prin presiune atunci cand procesul de turnare este complet. In procesul de productie utilizat de Honda, aluminiul este injectat in stare semisolida, obtinandu-se astfel o scurgere incetinita a materialului. Acest proces permite tratamentul termic si prelucrari mecanice postturnare, proceduri dificil de realizat in conditii clasice de turnare la presiune ridicata. Realizand o grosime a peretelui de aluminiu dintre cilindri de numai 3 mm, s-a obtinut un gabarit al motorului comparabil cu al motoarelor pe benzina.

Date tehnice - Honda Accord i-CTDi


  • Pret aproximativ: 21.300 euro, fara taxe
  • Lungime: 4,56 metri
  • Latime: 1,76 metri
  • Inaltime: 1,45 metri
  • Cilindree: 2,2 litri, motorina
  • Putere: 140 CP
  • Capacitate portbagaj: 459 litri
  • Demaraj 0-100 km/h: 9,3 secunde
  • Viteza maxima: 210 km/h
  • Consum mediu: 5,4 litri/100 km
  • ×