Jurnalul.ro Viaţă sănătoasă Sanatatea familiei Tibetanii pot trăi la altitudini mari datorită ADN-ului

Tibetanii pot trăi la altitudini mari datorită ADN-ului

de Magda Marincovici    |    23 Mai 2010   •   00:00

O echipă de cercetători americani de la Universitatea Utah susţine că tibetanii îşi duc traiul la altitudini mari deoarece au un ADN propriu.

Sunt zece gene care ar putea conferi tibetanilor şansa de a trăi la înălţimi la care noi, ceilalţi, n-am putea rezista. Altitudinea medie a Tibetului atinge aproximativ 4.900 de metri. Cercetătorii americani au comparat ADN-ul a 31 de tibetani cu cel al 90 de chinezi şi japonezi care trăiesc la şes. Astfel, cercetătorii au descoperit că două din zece gene ale tibetanilor permit scăderea nivelului sanguin al hemoglobinei, proteina care transportă oxigenul în organismul uman. Aceste rezultate dau posibilitatea explicării de ce tibetanii au un nivel al hemoglobinei foarte mic. De asemenea, permit, în schimb, şi explicarea unei caracteristici surprinzătoare: o cantitate mai mică de oxigen disponibilă ar putea fi implicată în creşterea nivelului hemoglobinei în sânge şi nu invers. Concluziile acestei cercetări ar putea fi folosite pentru noi tratamente mult mai eficiente administrate în cazul bolilor de înălţime.

Subiecte în articol: viaţă sănătoasă