Poți adopta o serie de tehnici și soluții, pentru a face față stresului la locul de muncă. Iată câteva tehnici de gestionare a stresului, pe care le poți încerca chiar de astăzi.
Concentrează-te pe obiectivele proprii
Un prim pas pentru a face față mai bine jobului tău și a elimina din stresul provocat de diversele taskuri, este să ai o listă clară de obiective legate de locul de muncă, în raport cu propriile dorințe și aspirații. Dacă nu știi exact ce se așteaptă de la tine, sau dacă cerințele pentru rolul tău continuă să se schimbe, s-ar putea să te simți copleșit. Poartă discuții continue cu superiorul tău ca să înțelegi așteptările lui cu privire la tine.
Odată ce știi exact ce ai de făcut, următorul pas este să fii mereu bine organizat. Lucrează la abilitățile tale de management al timpului. Încearcă să creezi săptămânal și zilnic o listă de priorități și să clasifici sarcinile în funcție de importanță.
Nu ezita să soliciți concediu, atunci când ai nevoie
Posibilitatea de a te deconecta de la responsabilitățile de la locul de muncă și de a avea puțin timp doar pentru tine este foarte importantă. Ai nevoie de timp pentru a-ți reîncărca bateriile și pentru a te putea întoarce la serviciu cu forțe proaspete. Un concediu, indiferent dacă pleci în vacanță, sau doar îți iei timp de stat acasă să te relaxezi, este soluția care te poate ajuta. Conform Codului Muncii, ai dreptul anual la minimum 20 de zile de concediu de odihnă.
Nu uita să te informezi și cu privire la drepturile pe care le ai în ceea ce privește timpul necesar a gestiona o problemă medicală. Spre exemplu, în cazul în care te simți epuizat și nu mai poți da randament la sarcinile de muncă, poți solicita angajatorului concediu medical pentru prevenirea îmbolnăvirilor și pentru recuperarea capacității de muncă, în baza unui bilet de trimitere de la medic. De reținut însă că există un numar maxim zile concediu medical în această situație, de cel mult 90 de zile.
Evită, pe cât posibil, lucrul peste orele de program
Încearcă, pe cât posibil, să uiți de multitasking sau de orele suplimentare. Acestea nu îți aduc niciun beneficiu real, demonstrat, în ceea ce privește eficiența la locul de muncă. În loc să stai peste program, când productivitatea după o zi normală de lucru este deja scăzută, este de preferat să iei în calcul tehnicile de maximizare a concentrării în timpul celor opt ore de muncă zilnice.
Totodată, ține cont de spațiul de lucru și impactul pe care acesta îl are asupra productivității tale. Chiar și lucrurile mărunte, cum ar fi zgomotul de la birou sau, poate, acel coleg care vrea tot timpul să discute ceva, îți pot distrage atenția și pot provoca sentimente de frustrare și un grad scăzut de concentrare și productivitate, de care ai atâta nevoie. Fă tot ce poți pentru a crea un spațiu de lucru liniștit și confortabil.
Nu neglija relațiile de prietenie și activitățile care îți fac plăcere, din afara jobului
Să fii disponibil tot timpul pentru activități legate de job, răspuns la e-mail-uri sau la telefoane te va epuiza. Este util să știi când și cum să creezi limite clare între viața de la birou și cea personală, de acasă. Acordă-ți suficient timp pentru a socializa, pentru a petrece timp cu familia, precum și pentru hobby-uri, deoarece acestea te vor ajuta să reduci din stres.
Nu lua stresul de la muncă acasă, ci încearcă să uiți de grijile de la birou, în momentul în care te îndrepți spre casă, la finalul zilei de lucru.
Cu toții ne confruntăm cu stresul de la locul de muncă. Vestea bună este că poți să menții stresul sub control, prin disciplină și eforturi constante din partea ta.
Sursa foto: Shutterstock