Pachetul de tigari "neutru', adica fara logo, fara culoare, isi va face in curand aparitia in Franta? Raspunsul afirmativ il da chiar ministrul francez al sanatatii Marisol Touraine, citat in editia online de azi a Le Figaro, dar si de alte publicatii franceze. Responsabilul cu sanatatea francezilor spune ca se va lupta, in special la nivel european, pentru un pachet care sa nu fie atractiv si ispititor, pentru ca "se stie ca tinerii cumpara pachete care li se par mai atractive sau mai placute privirii'. Asadar, producatorilor li se vor impune un ambalaj unic, in culori terne, cu avertismentele privitoare la pericolul asupra sanatatii si imagini elocvente. Marca va fi mentionata cu litere standard intr-un colt in partea de jos a pachetului. Aceasta masura face parte din revendicarile asociatiilor de lupta contra tabagismului, considerata ca un mijloc de a riposta la strategiile de marketing ale producatorilor de tutun. Pachetul este singurul spatiu publicitar pe care industria tutunului il poate azi folosi pentru a atrage atentia consumatorilor, subliniaza Emmanuelle Beguinot, directorul Comitetului national de lupta contra tabagismului din Franta (CNCT).
La ora actuala, Australia este singura tara din lume care a adoptat o asemenea masura, propusa de Organizatia Mondiala a Sanatatii. Pachetul standardizat va fi generalizat in Australia din decembrie 2012. Este o decizie pe care deja producatorii de tigari au atacat-o in justitie. Ambalajul comun ne priveaza capacitatea de a ne folosi marcile pentru a ne diferentia de marcile celorlalti competitori, precizeaza compania Philip Morris. Producatorii mai sustin si faptul ca pachetul neutru ar favoriza traficul ilicit.