STUDIU ● Americanii rămîn fideli alimentelor organice
Bioconsumatorii americani nu renunţă la alimentele şi produsele
"verzi", deşi acestea sînt tot mai scumpe pe fondul crizei economice,
potrivit unui recent studiu de piaţă al companiei Mambo Sprouts
Marketing.
STUDIU ● Americanii rămîn fideli alimentelor organice
Bioconsumatorii americani nu renunţă la alimentele şi produsele "verzi", deşi acestea sînt tot mai scumpe pe fondul crizei economice, potrivit unui recent studiu de piaţă al companiei Mambo Sprouts Marketing.
Americanii care au prins gustul mîncării organice nu se lasă descurajaţi de scumpirea destul de bruscă a acesteia. Ei aleg să economisească la alte capitole pentru a avea mai mulţi bani pentru produse bio: iau haine şi alte bunuri de la reduceri, folosesc la maximum cupoanele de cumpărături şi renunţă la prînzul sau cina în oraş pentru masa la domiciliu, potrivit studiului Mambo Sprouts Marketing, citat de presa de peste Ocean. Singura "concesie" la capitolul bio vizează eliminarea legumelor şi fructelor de import în favoarea celor de sezon, produse pe plan local, care sînt mai ieftine.
Studiul a analizat obiceiurile de cumpărare a 1.000 de consumatori de produse naturale şi organice, comparînd "coşul" bio din luna aprilie 2008 cu cel din urmă cu şase luni. Rezultatul: aproximativ nouă din zece consumatori au declarat că la ora actuală achiziţionează la fel de multe produse bio ca acum şase luni. Ba chiar trei din zece persoane susţin că acum cumpără chiar mai multă mîncare organică şi naturală decît în trecut. De asemenea, circa şapte din zece bioconsumatori sînt încă dispuşi să dea cu 20% mai mult pe produse obţinute din agricultura ecologică, sustenabilă.
TREND. Richard Pirog, director asociat la Centrul Leopold pentru Agricultură Sustenabilă din Iowa, crede că nucleul dur al consumatorilor bio continuă să cumpere alimente sănătoase. Scumpirea alimentelor i-a descumpănit doar pe aceia care achiziţionau astfel de produse ocazional, a declarat Pirog, citat de presa americană. Potrivit rezultatelor studiului, creşterea angajamentului consumatorilor americani faţă de produsele "verzi" şi organice este strîns legată de mediatizarea tot mai acerbă şi de preocuparea tot mai mare pentru sănătate şi mediul înconjurător.